ترویج فرهنگ فاطمی مدنظر بانوان جامعه اسلامی باشد
کد خبر: 3793264
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

ترویج فرهنگ فاطمی مدنظر بانوان جامعه اسلامی باشد

گروه اجتماعی ــ فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه زنان یکی از پایه‌های اصلی و اساسی در تحکیم خانواده هستند، گفت: باید ترویج فرهنگ فاطمی مدنظر بانوان جامعه اسلامی قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از گیلان، علی فتح‌الهی،‌ فرماندار شهرستان صومعه‌سرا امروز، 6 اسفندماه در جلسه هماهنگی هفته زن، با بیان اینکه نقش زنان در توسعه کشور انکارناپذیر است، اظهار کرد: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند؛ لذا باید در کارهای مدیریتی و اجتماعی از ظرفیت بانوان استفاده کنیم.

وی به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین و کامل‌ترین الگو برای بانوان است. درصورتی ‌که زنان جامعه اسلامی اخلاق و روش زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را سرلوحه امور قرار دهند می‌توانند موجب پرورش نسلی پویا و اثرگذار و انقلابی شوند.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه نقش زنان در پیروزی انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: حضور رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل ناشی از پشتیبانی و صبر و شکیبایی مادران و همسران‌شان بوده است.

فتح‌الهی با تاکید بر لزوم تکریم مادران و همسران شهدا و ایثارگران، اضافه کرد: باید با معرفی شیرزنان عرصه دفاع مقدس به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازیم.

وی با بیان اینکه زنان یکی از پایه‌های اصلی و اساسی در تحکیم خانواده هستند، گفت: انتخاب روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان روز زن، نشان از جایگاه رفیع زنان و مادران در جامعه اسلامی دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: بانوان از ابتدای انقلاب تاکنون همواره دوشادوش مردان در بسیاری از عرصه‌های علمی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی تحول‌آفرین بوده و اثرات غیر قابل انکاری بر جامعه گذاشته‌اند.

فرماندار صومعه‌سرا روز زن و مادر را فرصت مناسبی دانست تا بانوان میهن اسلامی که محور اصلی خانواده هستند با پیروی از سیره عملی بزرگ‌بانوی اسلام، زیربنای یک زندگی مملو از مودت، عشق و فداکاری را پی‌ریزی کنند و یادآور شد: باید ترویج فرهنگ فاطمی مد نظر بانوان جامعه اسلامی قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha