برگزاری دومین دوره جایزه کتاب سال کردستان
کد خبر: 3793370
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴

برگزاری دومین دوره جایزه کتاب سال کردستان

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از ارسال 409 اثر به دومین دوره جایزه کتاب سال استان به میزبانی شهرستان سقز خبرداد و گفت: بعد از اتمام کار بازبینی و داوری آثار رسیده، زمان برگزاری این جایزه اعلام خواهد شد.

جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: دومین دوره جایزه کتاب سال به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و به منظور حمایت و تشویق مولفان، مترجمان، مصححان و ناشران استان و حفظ و ارتقای هویت فرهنگی برگزار می شود.
وی با اشاره به حوزه‌های مختلف این جایزه ادبی، افزود: این جایزه به آثار برتر در حوزه‌های دین و فلسفه، حقوق و سیاست، تاریخ، ادبیات، جامعه شناسی، هنر و معماری، زبان شناسی، جغرافیا و حوزه کودک و نوجوان تعلق خواهد گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جایزه را 25 بهمن امسال ذکر کرد و گفت: تا این مدت 409 اثر به دبیرخانه این جایزه در شهرستان سقز ارسال شده است.
قلعه‌شاخانی با تاکید بر ضرورت ایده آفرینی و خلاقیت در حوزه نشر مکتوب عنوان کرد: در این جایزه فرهنگی آثار فاخر نویسندگان کردستانی که توسط ناشران داخل استان به چاپ رسیده باشد، داوری و از آثار برگزیده در حوزه‌های مختلف تقدیر می‌شود.
وی به شرایط شرکت در این دوره جایزه کتاب سال اشاره و اعلام کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه جایزه کتاب سال استان برای نخستین بار طی سال‌های 91 الی 96 چاپ و منتشر شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه کتاب‌ها نباید کمک درسی باشند، بیان کرد: کتاب‌ها شرکت داده شده در این دوره از جایزه کتاب سال دارای برگه اعلام وصول است و ارسال دو جلد از آثار چاپ شده هم به دبیرخانه الزامی بود.
وی با اشاره به اینکه آثار دریافت شده بازگردانده نخواهند شد، یادآور شد: تنها آثاری در این جایزه داوری و ارزیابی می شوند که پدید آورنده یا ناشر کتاب کردستانی باشند.
انتهای پیام

captcha