مؤلفه‌های سبک زندگی فاطمی/ مردسالاری یا زن‌سالاری؟
کد خبر: 3793909
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
امام جماعت مسجد حضرت مسلم بن عقیل(ع) شیروان:

مؤلفه‌های سبک زندگی فاطمی/ مردسالاری یا زن‌سالاری؟

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام محمد زاهدی با بیان اینکه بهترین فرد، کسی است که به اهل خانه خود محبت کند، گفت: در فرهنگ اسلامی و سبک زندگی فاطمی نه مردسالاری و نه زن‌سالاری داریم بلکه برای ایجاد محیطی امن و با محبت در خانه، همسران باید به یکدیگر احترام بگذارند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام محمد زاهدی، امام جماعت مسجد حضرت مسلم بن عقیل(ع) شهرک حضرت ولی‌عصر(عج) شیروان، هفتم اسفندماه در مراسم جشن ولادت حضرت زهرا(س) که در این شهرستان برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگو و اسوه حسنه است و ما با وجود داشتن چنین الگوهایی اگر درب خانه اهل بیت(ع) برویم نباید هیچ وقت مشکلی در زندگی برای ما پیش بیاید.
وی با بیان اینکه بهترین فرد، کسی است که به اهل خانه خود محبت کند، افزود: محیط خانه باید محیط امنی برای همه باشد؛ در فرهنگ اسلامی و سبک زندگی فاطمی نه مردسالاری و نه زن‌سالاری داریم و در محیط خانه همسران باید به یکدیگر احترام بگذارند.
زاهدی در رابطه با احترام به والدین، اظهار کرد: مادر، در کودکی فرزندش با عشق به او شیر می‌دهد و آرزوی بزرگ شدنش را دارد، ولی خدمت به والدین در کهنسالی توسط فرزندان یک خدمت اجباری محسوب می‌شود؛ همان‌گونه که دعای والدین در حق فرزندان زود اجابت می‌شود باید مواظب نفرین آنان نیز باشیم.
قرائت قرآن، مولودی‌خوانی، اجرای سرود در وصف حضرت زهرا(س)، اعطای هدیه به بانوان مزین به نام حضرت زهرا(س) و... از برنامه های این مراسم بود.
ام‌البنین ملاعلی‌نژاد
انتهای پیام

captcha