قرآن؛ طلایه‌دار ترسیم ارتباط صحیح انسان با خداوند و طبیعت
کد خبر: 3794028
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

قرآن؛ طلایه‌دار ترسیم ارتباط صحیح انسان با خداوند و طبیعت

گروه معارف- دبیر علمی همایش ملی پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و انگاره‌های علوم زیستی گفت: کتاب قرآن کریم متکفل تبیین راه‌های گوناگون جهت شناخت انسان و نیز طلایه‌دار ترسیم ارتباط صحیح و منطقی و علمی و حیاتی انسان با خود و خداوند و دیگران و طبیعت است.

قرآن؛ طلایه‌دار ترسیم ارتباط صحیح با خداوند و طبیعتبه گزارش ایکنا از مازندران، اولین همایش ملی پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و انگاره‌های علوم زیستی امروز هشتم اسفند ماه با حضور پژوهشگران و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در محور های مبانی مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم و قرآن و علوم زیستی به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری  برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام علی اکبر یزدانی دبیر علمی همایش گفت:  قرآن کریم هدایتگر است و انسان را به سعادت و کمال می‌رساند و به نوعی به انگاره‌های زیستی و علوم زیستی نیز پرداخته است.

وی افزود: قرآن کریم کیفیت و کمیت روابط انسان با طبیعت و نوع بهره‌برداری و استفاده از آن را تبیین نموده و به انواع مختلف درباره علوم بین‌رشته‌ای نیز نکات فراوان بیان داشته است.

دبیر علمی همایش ملی پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و انگاره‌های علوم زیستی با بیان اینکه انسان برای معنا بخشیدن به زندگی خود نیازمند به شناخت است، تصریح کرد: این شناخت بدون ارتباط با خود، دیگران و طبیعت به دست نمی‌آید.

وی افزود:  کتاب قرآن کریم متکفل تبیین راه‌های گوناگون جهت شناخت انسان و نیز طلایه‌دار ترسیم ارتباط صحیح و منطقی و علمی و حیاتی انسان با خود و خداوند و دیگران و طبیعت است تا با استفاده از این ارتباط،  بشر بتواند به قله عبودیت و بندگی و سعادت و کمال و حق‌مداری و حق‌محوری برسد.

یزدانی با اشاره به اینکه حق مداری و حق محوری انسان در تدبیر نظام اجتماعی با سه مولفه مهم جهان‌دانی، جهان‌داری و جهان‌آرائی سامان می‌پذیرد، گفت: جهان خلقت از آیات و نشانه‌های الهی است و انسان به عنوان اشرف مخلوقات و خلیفه الهی نه تنها وظیفه دارد نسبت به آنها شناخت و معرفت داشته باشد، بلکه موظف است با تمام آنها رابطه صحیح عقلی، عملی، حیاتی و منطقی داشته باشد.

وی افزود: ۱۱۵ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که با نظر داوران این همایش، از میان تعداد، ۱۰۵ مقاله پذیرفته شده است که در نهایت ۱۰ مقاله برای ارائه شفاهی انتخاب شده و مابقی به صورت پوستر است.

انتهای پیام

captcha