اختصاص 3 تا 5 درصد بودجه دهیاری‌های کشور به فعالیت‌های فرهنگی - قرآنی
کد خبر: 3794085
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳
جندقیان به ایکنا خبرداد؛

اختصاص 3 تا 5 درصد بودجه دهیاری‌های کشور به فعالیت‌های فرهنگی - قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون امور دهیاری‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برای توجه و آموزش دادن مبانی فرهنگی، اعتقادی و قرآنی روستاها در سطح کلان برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد که طبق برنامه‌ریزی ستاد از بودجه‌های تخصیص‌یافته بین 3 تا 5 درصد آن باید در امور فرهنگی و قرآنی صرف شود.

سعیدرضا جندقیان، معاون امور دهیاری‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی گفت: توجه به امور قرآنی روستاها همواره مدنظر بوده و هست و در سال‌های اخیر به امورات فرهنگی قرآنی روستاها توجه ویژه می‌شود.
وی تصریح کرد: برای توجه و آموزش دادن مبانی فرهنگی، اعتقادی و قرآنی روستاها در سطح کلان برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد که طبق برنامه‌ریزی ستاد از بودجه‌های تخصیص‌یافته بین 3 تا 5 درصد بودجه باید در امور فرهنگی و قرآنی صرف شود.
جندقیان ادامه داد: جزئیات طرح در برنامه 5ساله‌ای از دهیاران خواسته شده است، در اجرای طرح دهیاران برنامه‌های خود را در قالب چشم‌انداز 5 ساله ارسال کرده و مطابق برنامه در مورد آنان تصمیم‌گیری می‌شود، برخی روستاها برنامه‌های پیشنهادی را ارسال کردند و برخی دیگر نیز در حال ارسال هستند.
این مقام مسئول اظهار کرد: از تریبون خبرگزاری ایکنا اعلام کرده و از همه دهیاران می‌خواهم مباحث قرآنی را با کمک ارشاد اسلامی و کانون فرهنگی هنری مساجد برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند از 3 تا 5 درصد بودجه برای آموزش هرچه بهتر مبانی قرآنی استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه دست دهیاران برای برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های پیشنهادی باز است، اضافه کرد: بی شک تمام برنامه‌ها و ایده‌های آنان در حوزه قرآن برای ما حائز اهمیت است و تمام برنامه‌های آنان در ستاد توسط کارشناسان بررسی می‌شود.
جندقیان گفت: همه می‌دانیم برای توسعه کشور نیاز داریم از مباحث قرآنی، اهل‌بیتی، احادیث، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه غفلت نکرده و تمام مبانی را در زندگی فردی و اجتماعی جاری و ساری کرد، رسیدن به این مرحله مستلزم آن است که در سطح کلان کشور به مبانی قرآن به صورت جدی پرداخته شود.
معاون امور دهیاری‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پایان گفت: حمایت‌های ستادی در سطح کلان تخصیص بودجه فرهنگی قرآنی است، اما توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دهیاری‌ها هم در برنامه‌های خود ستاد نیز وجود دارد که برنامه‌های پیشنهادی در این خصوص به زودی اعلام می‌شود.
انتهای پیام

captcha