شکنجه دینداران زندانی در جمهوری آذربایجان
کد خبر: 3794110
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

شکنجه دینداران زندانی در جمهوری آذربایجان

گروه بین‌الملل ــ منابع خبری از شکنجه دینداران دستگیر شده در ارتباط با وقایع شهر گنجه در جمهوری آذربایجان خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: بنا به گفته منابع خبری حدود ۵۶ نفر از دستگیر شدگان در ارتباط با تظاهرات ۱۰ جولای ۲۰۱۸ در شهر گنجه در سه گروه تحت محاکمه قرار گرفته‌اند.

با آنکه در سایت رسمی دادستانی، محل محاکمه این افراد، دادگاه جرایم سنگین گنجه اعلام شده بود، این افراد در دادگاه منطقه صابونچی باکو و دادگاه جرایم سنگین باکو محاکمه می شوند.

به علت متهم شدن این افراد به خیانت به کشور، حق گرفتن وکیل نداشته‌اند و در ظاهر دارای وکلای تسخیری هستند که دولت تعیین کرده است و این وکلا نیز در تایید اتهامات موکلان خود در دادگاه سخن می‌گویند.

در ارتباط با تظاهرات ۱۰ جولای ۲۰۱۸ شهر گنجه نزدیک به ۲۰۰ نفر دستگیر و به ۳۰ روز حبس قطعی محکوم شده بودند. در این ۳۰ روز، بازداشت شدگان تحت شکنجه‌های شدید مجبور به امضای اعترافاتی شده‌اند.

الوین نظروف، از اهالی شهر «مینگه چویر» جمهوری آذربایجان، یکی از افراد تحت محاکمه است که خانواده‌اش می‌گویند به شدت شکنجه شده است. الوین نظروف برای اطلاع از وضعیت دوست بازداشت شده خود در اداره پلیس منطقه «کپز» و غذا بردن برای وی در روز ۱۱ جولای ۲۰۱۸ به این اداره رفته بود که بازداشت شد و حتی به او اجازه داده نشد که محل بازداشتش را به خانواده‌اش اطلاع دهد.

با آنکه الوین نظروف در روز ۱۱ جولای بازداشت شده بود، در روز ۲۰ جولای حکم حبس قطعی چهار ماهه برای او صادر شده و ۹ روز بازداشت او در اداره پلیس منطقه کپز نیز لحاظ نشد. الوین نظروف در یک گروه شش نفره در دادگاه جرایم سنگین باکو به ریاست قاضی خاقانی صمدوف تحت محاکمه است. در این گروه ، الوین الله وردی اف، الوین نظروف، رنات محمدوف، وقار خودی اف، المان رستم اف و نعمت حیدرلی محاکمه می‌شوند.

انتهای پیام

captcha