ششمین سوگواره ملی علمدار کربلا در ایلام برگزار می‌شود
کد خبر: 3794163
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
حجت‌الاسلام چراغی‌پور:

ششمین سوگواره ملی علمدار کربلا در ایلام برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از برگزاری ششمین سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی استان ایلام در سال آینده خبر داد.

ششمین سوگواره ملی علمدار کربلا در ایلام برگزار می‌شود
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: سوگواره ملی علمدار کربلا در ایام محرم سال آتی در مرکز این استان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه سوگواره ملی علمدار کربلا تاکنون ٥ سال متوالی در استان ایلام، برگزارشده است، تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده ششمین سوگواره نیز در استان در بخش‌های شعر و عکس برگزار خواهد شد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: هرساله شاهد استقبال بسیار خوب هنرمندان و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از برگزاری این سوگواره، از سری جشنواره‌های جوانان مساجد کشور بوده‌ایم.
چراغی پور گفت: عاشورا، کربلا، اربعین و شخصیت‌های مرتبط با واقعه عاشورا ازجمله امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، حضرت زینب (س)، حضرت علی‌اکبر (ع)، حضرت علی‌اصغر (ع)، حضرت ام‌البنین (س) و همچنین اصحاب سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا از دیگر موضوعات بخش شعر و نثر ادبی است.
وی افزود: هدف از برگزاری این سوگواره عرض ارادت به ساحت خاندان مطهر اهل‌بیت (ع)، آشنایی بیش‌ازپیش با معارف و سیره اهل‌بیت (ع)، استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان ایران اسلامی در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی (به‌ویژه فرهنگ رفیع عاشورا)، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی هنرمندان نوجوان و جوان است.
چراغی پور تصریح کرد: این سوگواره دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با مشارکت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری روابط عمومی حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام عنوان کرد: در پنجمین دوره برگزاری این سوگواره درمجموع بیش از یک هزار و ١٠٠ اثر در دو بخش عکس و شعر به دبیرخانه این سوگواره ارسال‌ شد که ٨٢٨ اثر مربوط به بخش عکس و ٣٣٥ اثر مربوط به بخش شعر بوده است.
انتهای پیام
captcha