فرقی بین مدیریت خانم و آقا وجود ندارد
کد خبر: 3794221
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

فرقی بین مدیریت خانم و آقا وجود ندارد

گروه اجتماعی - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان استاندارد ایران گفت: بایستی همه بدانند که فرقی بین مدیریت خانم و آقا وجود ندارد چراکه در داخل کشور بانوانی داریم که استعداد‌ها و توانایی‌های بسیاری دارند و برای شکوفایی نیازمند حمایت هستند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، نیره پیروزبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان استاندارد ایران در همایش بانوان نو آفرین که صبح امروز 9 اسفندماه در محلات برگزار شد، اظهار کرد: اگر ما به آموزه‌های دینی خودمان رجوع کنیم می‌بینیم که خداوند متعال اول انسان را بدون ذکر جنسیت نام می‌برد و از جایگاه والای انسان می‌گوید لذا در مرحله اول بایستی بدون تفکیک جنسیت به انسان بودن بپردازیم. در طول تاریخ نگرش جنسیتی به جز در کشور ما در بسیاری از کشور‌ها رواج داشت.
وی افزود: حدود ۲۴ سال بود که قانون سازمان ملی استاندارد تغییر نکرده بود، مقام معظم رهبری در بند ۲۴ اقتصاد مقاومتی فرمودند پوشش استاندارد بر تمام محصولات و فعالیت‌ها و بایستی در راهی که پیش گرفتیم بجنگیم و این جنگ به معنای دعوا و خشونت نیست بلکه باید در چهارچوب قانون حق‌خواهی کنیم.
پیروزبخت تصریح کرد: بایستی همه بدانند که فرقی بین مدیریت خانم و آقا وجود ندارد چراکه در داخل کشور بانوانی داریم که استعداد‌ها و توانایی‌های بسیاری دارند و برای شکوفایی نیازمند حمایت هستند.
به گزارش ایکنا؛ سمیه قربانی مدیر سامانه‌های نوین فناوری و حمایت از نوآوری جهاد‌دانشگاهی کشور نیز در این برنامه بیان کرد: حیطه فعالیت‌های این سامانه حمایت از کسب و کار‌های نوپا یا استارتاپ‌ها است، امروز در کشور ۳ پارک علم و فناوری، ۲۴ مرکز رشد و ۱۴ مرکز نوآوری و شکوفایی وجود دارد که در بحث حمایت از استارتاپ‌ها فعالیت دارند.
وی افزود: وقتی یک زن می‌خواهد در کنار مردان نقشی را ایفا کند بایستی چند برابر وقت بگذارد، جهاد‌دانشگاهی در کشور فرصت برابر را برای ایفا نقش بانوان در کنار آقایان فراهم کرده است. مدیر پارک علم و فناوری کرمانشاه یک خانم است که با وجود پیشنهاد‌های متعدد و سابقه کاری درخشان، هم‌اکنون مشغول فعالیت در این مرکز است.
قربانی با اشاره به سامانه «فن نیوز»، سامانه تجاری‌سازی استارتاپ‌ها گفت: به همت جهاد‌دانشگاهی و وزارت کار و رفاه اجتماعی طرحی با عنوان الگوی توسعه مشاغل خانگی در حال اجرا است که بیش از ۷۵ درصد شرکت کنندگان در این طرح را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. این طرح ابتدا مشاغل را دسته‌بندی کرده و برای آن دسته از مشاغلی که بازار کار آنان وجود دارد، برنامه‌ریزی می‌کند؛ در این طرح ۲۰ هزار شغل در نظر گرفته شده که در حاضر در ۹ استان در حال اجرا است.
انتهای پیام

captcha