رقابت ۳ میلیون نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن/ صداوسیما به فعالیت‌های قرآنی توجه بیشتری نشان دهد
کد خبر: 3794228
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

رقابت ۳ میلیون نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن/ صداوسیما به فعالیت‌های قرآنی توجه بیشتری نشان دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر ستاد مرکزی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم رقابت بیش از ۳۱۷۰۰۰۰ نفر در سراسر کشور برگزار شد.

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در سراسر کشور برگزار شدعلی مقنی‌نصرآبادی، دبیر ستاد مرکزی حفظ قرآن سازمان اوقاف، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن اظهار کرد: این آزمون هرسال اسفندماه برگزار می‌شود که امسال بیش از 3170000 نفر در آن شرکت کردند. 
وی ادامه داد: بیش از 600 هزار نفر از این شرکت‌کنندگان را کارمندان تشکیل می‌دهند که آزمون آنها از طریق سامانه دولت برگزار شد، آزمون دانش‌آموزان نیز به صورت شفاهی در مدارس برگزار می‌شود و در آزمون کتبی دیروز، نهم اسفندماه بیش از 214 هزار نفر در سراسر کشور حضور پیدا کردند که در استان اصفهان این آمار به بیش از 5 هزار نفر می‌رسد.
نصرآبادی افزود: 153 حوزه امتحانی در سراسر کشور برای آزمون کتبی و 1619 حوزه امتحانی برای آزمون شفاهی از 11 اسفندماه در دارالقرآن‌های مدارس و مراکز قرآنی بقاع متبرکه تدارک دیده شده بود.
دبیر ستاد مرکزی حفظ قرآن سازمان اوقاف با اشاره به استان‌های پیشتاز آزمون خاطرنشان کرد: در این آزمون استان‌های اصفهان، قم، تهران و خراسان رضوی پیشگام بوده و استان‌های دیگری نیز مانند یزد، کرمانشاه، کرمان، بوشهر و مازندران هم از این نظر آمار خوبی دارند. استان اصفهان جزو استان‌های پیشتاز این آزمون مخصوصا در رشته حفظ است.
وی در خصوص زمینه‌های رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور گفت: فعالیت‌های قرآنی که اکنون از طریق شورای توسعه قرآنی راهوری می‌شود، تمام دستگاه‌ها را در برگرفته و همه در حال فعالیت هستند، اما مهم این است که از موازی‌کاری پرهیز شده و به فعالیت‌های قرآن، تخصصی نگاه شود.
مقنی تأکید کرد: در حوزه ترویج و آموزش قرآن باید تمامی دستگاه‌ها دست به کار شوند، مثلاً اکنون این آزمون که برگزار شد، صدا و سیما چقدر در آن نقش داشت؟ طرح 1452 بشارت امسال برگزار شد، صدا و سیما چقدر در ترویج و تبلیغ و دیده شدن این برنامه برای حضور مردم در عرصه حفظ و انس با قرآن نقش داشت؟
وی با ذکر یک مثال گفت: نیروی انتظامی چند سال پیش می‌خواست بستن کمربند ایمنی را میان مردم فرهنگ‌سازی کند، برای این کار انواع انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و مصاحبه‌ها آماده شد، صدا و سیما پای کار آمد و این مسئله تا حدی برای مردم جا افتاد. اما نسبت به مسئله شناخت قرآن صدا و سیما و بقیه دستگاه‌ها چه کار می‌کنند؟
وی تصریح کرد: این دغدغه باید در میان نهادهای دینی و فرهنگی به وجود بیاید، چهل سال از انقلاب گذشته، مقام معظم رهبری سال 90 فرمودند که ما 10 میلیون حافظ قرآن می‌خواهیم. در این 8 سال چه اتفاقی افتاده است؟ تازه بعد از چهل سال و 8 سال بعد از فرموده مفام معظم رهبری، هنوز در ابتدای کار هستیم. به همین خاطر به یک همت جمعی در میان مسئولین و نهادهای فرهنگی و اجتماعی نیاز داریم تا کلیدی که رهبر معظم انقلاب برای ارتقای فرهنگ جامعه با تربیت حافظان قرآنی به آن اشاره کردند را به دست بیاوریم.
انتهای پیام

captcha