رقابت 1326 نفر در آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن در کردستان
کد خبر: 3794238
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷

رقابت 1326 نفر در آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی- هزار و 326 نفر از متسابقان آزمون کتبی هفدهمین دوره مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن امروز، 9 اسفندماه در هشت حوزه امتحانی در کردستان رقابت خود را آغاز کردند.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در حاشیه برگزاری این آزمون قرآنی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از امروز، 9 اسفندماه در ۱۸ رشته و ۲۴ عنوان برگزار شد.
وی افزود: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال برای دومین سال پیاپی به صورت مشترک به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در سه گروه حفظ، مفاهیم و آزمون الکترونیکی برگزار می‌شود.
قلعه‌شاخانی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون عنوان کرد: در مجموع ۷ هزار و ۱۵۵ نفر کردستانی در این آزمون ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵ هزار و ۲۶۹ نفر در بخش شفاهی و هزار و ۳۲۶ نفر هم در بخش کتبی با هم رقابت می‌کنند.
وی با اشاره به رشته‌های بخش کتبی آزمون حفظ و مفاهیم قرآن بیان کرد: حفظ قرآن کریم در این آزمون شامل هشت رشته و مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) هم شامل هفت رشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به زمان اعلام نتیجه آزمون کتبی اعلام کرد: شرکت کنندگانی که حداقل ۷۰ امتیاز را در آزمون کتبی کسب کنند به مرحله آزمون شفاهی راه پیدا می‌کنند.
وی ایجاد انگیزه در عموم جامعه برای فراگیری معارف قرآنی، استانداردسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن کریم در مؤسسات و مراکز قرآنی، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات جامعه قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت را از جمله اهداف این آزمون برشمرد.
قلعه‌شاخانی با اشاره به اینکه آزمون شفاهی از ۱۱ الی ۱۶ اسفند توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود، یادآور شد: ۱۶ تا ۲۳ اسفندماه هم مرحله دیگر این آزمون توسط اداره کل آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha