تحقق سرفصل‌های گام دوم انقلاب اهتمام ویژه نخبگان را می‌طلبد
کد خبر: 3794304
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

تحقق سرفصل‌های گام دوم انقلاب اهتمام ویژه نخبگان را می‌طلبد

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه یکی از مباحث مهم در رابطه با گام دوم، چگونگی تحقق آن می‌باشد، تصریح کرد: قطعاً این تحقق همت همگانی و اهتمام ویژه نخبگان را می‌طلبد چراکه این بیانیه یک منشور راهبردی و نقشه‌راهی کاملاً عملیاتی است.

سفر بشار اسد به ایران نشان دهنده ناکامی آمریکا در تثبت اهداف شوم خود در منطقه دارد‌به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی را از تحولات مهم در این مقطع حساس دانست و گفت: سفر بشار اسد حاکی از آن است که تمام توطئه‌های نظام استکبار به سرکردگی آمریکا که سعی داشتند با جنگ تمام عیار نظام سیاسی قانونی سوریه را سرنگون کنند شکست خورده است.

وی ادامه داد: این سفر نشان از تحقق وعده الهی و پیروزی جبهه مقاومت و ناکامی آمریکا در تثبت اهداف شوم خود در منطقه دارد‌.

خطیب جمعه تبریز، افزود: البته نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کمرنگ نشان دادن پیروزی ایران در سوریه می‌خواهد با سفرهای منطقه‌ای شکست را جبران کند چراکه در این سفر باز هم اتهامات ضد ایرانی خود را مطرح کرده است ولی دوره‌گردی نخست وزیر صهیونیستی نه تنها چیزی از دستاورد و اقتدار و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در منطقه کم نخواهد کرد بلکه نشان دهنده ناتوانی و درماندگی رژیم صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، سفر بشاراسد به تهران را با پیامدهای مختلف برشمرد و توضیح داد: تثبیت سیاسی و نظامی دولت سوریه، آغاز سفرهای خارجی، تجلیل از خدمات ایران عزیز در کمک به مبارزه با تروریست در سوریه، پاسخ به حامیان جدایی تهران و دمشق، آغازی بر پایان پروژه انزوا دولت سوریه، پاسخی به نشست‌های ورشو و... از جمله این پیامدها بود.

وی ادامه داد: همزمان با سفر بشار اسد به تهران، شاهد پیروزی محور مقاومت در مقابل تروریست‌ها بودیم در حالی که نشست‌های ورشو نیز برگزار شد و نشانگر این بود که آنها در حال تداوم طرح‌های خود هستند ولی به یقین به این موضوع پی برده‌اند که هر طرح امنیتی بدون ایران و سوریه محکوم به شکست خواهد بود.

امام جمعه تبریز در ادامه بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری برای گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: گرچه کارهایی شروع شده و اعلام آمادگی‌هایی انجام گرفته است که از آنها می‌توان به اعلام آمادگی دانشگاه و حوزه‌های علمیه اشاره کرد که به خوبی وارد عمل شده‌اند و حتی تمام حوزه‌های دینی ساعت ۱۰ صبح روز شنبه، یازدهم اسفندماه تجمع خواهند داشت ولی اینها کفایت نمی‌کند بلکه باید مسئولان، اساتید و دانشجویان با تشکیل کار گروه‌ها برای اجرای بیانیه راهبردی تلاش کنند.

وی متذکر شد: امیدواریم که جوانان در محیط‌های دانشگاهی با فعال کردن کار گروه‌های فعال و دلسوز در عمل کردن به گام دوم انقلاب قدم‌های مثبتی بردارند و بنده نیز هر هفته یک گام از 40 گام رهبر معظم انقلاب را مطرح خواهم کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با تأکید بر اینکه یکی از مباحث مهم در رابطه با گام دوم، چگونگی تحقق آن می‌باشد، تصریح کرد: قطعاً این تحقق به همت همگانی، اهتمام ویژه نخبگان را می‌طلبد چراکه این بیانیه یک منشور راهبردی و نقشه‌راهی کاملا عملیاتی است که باید از سوی مدیران و مسوولان اجرایی و جوانان کشور پیاده شود.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: تحقق این مهم منوط به گفتمان‌سازی و تبیین آن از سوی اصحاب رسانه و تریبون‌ها است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه با اشاره وضعیت آشفته بازار گوشت و گرانی کالاهای اساسی در کشور گفت: هرچند برای تنظیم بازار دولت اقدام به واردات گوشت کرده است اما هر روز شاهد صف‌های طولانی مردم برای خرید آن هستیم که این موضوع نشان می‌دهد دست‌های پشت پرده وجود دارد و گوشت قاچاق می‌شود.

وی با تأکید بر اتخاذ راه کارهای عملی برای قطع دست دلالان از بازار گوشت تصریح کرد: نهادهای نظارتی با تلاشی مجددانه و مضاعف در این زمینه باید وارد عمل شوند.

نماینده ولی‌فقیه درآذربایجان شرقی، در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با در ادامه سلسله مباحث گفتار نیک از دیدگاه قرآن گفت: باید یاد بگیریم که نیک و طیب سخن بگوییم چرا که گفتاری در پیشگاه خداوند پسندیده است که پاکیزه و صادق باشد.

وی داشتن سخن نیک در روابط اجتماعی را با اهمیت دانست و افزود: به عنوان مثال نیکو صحبت کردن با افرادی که دست نیاز به سوی ما دراز میکنند از اخلاق پسندیده دینی و اسلامی است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه با اشاره به برخی اظهارت مطرح شده در خصوص جنگ تحمیلی گفت: برخی‌ها می‌گویند گرچه در ظاهر پیروز جنگ بودیم اما در واقع بازنده اصلی جنگ ایران بوده است چرا که جنگ باعث شد کشور ما از توسعه و پیشرفت باز ماند.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی، ادامه داد: در جواب این افراد باید گفت جنگ با تمامی خسارت‌هایی که داشت باعث شد ما روی پای خود بایستیم و به دشمنان بفهمانیم که برای استقلال کشور آرمان ملت ایران خود کفایی در همه زمینه‌ها است و مصداق بارز آن دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای با همت بلند دانشمندان جوان انقلابی ایران عزیز بوده است.

انتهای پیام

captcha