فرماندهی جبهه اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل می‌کند
کد خبر: 3794316
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

فرماندهی جبهه اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه انقلاب به چهل سالگی خود رسیده است اما ما همچنان نقص‌ها و کاستی‌هایی داریم و باید این مسئله را بپذیریم، گفت: از هم گسیختگی و از هم پاشیدگی نظم و انسجام کشور و بازار و کمبود نظارت در کشور وجود دارد و به نظر می‌رسد که حوزه نظارت به حال خود رها شده و فرماندهی جبهه اقتصاد مقاومتی ما ضعیف عمل می‌کند.

فرماندهی جبهه اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل می‌کنند

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۱۰ اسفندماه اهواز ضمن توصیه مردم به تقوا اظهار کرد: متقین کسانی هستند که ایّام زیادی را صبر کرده‌اند و حرف‌ها و طعنه‌ها را تحمل کردند و از راه خدا فاصله نگرفته‌اند.

وی افزود: نگاه متقین به دنیا نگاه خاصی است، آن‌ها این دنیا را مزرعه‌ای برای آخرت می‌دانند. سعادت و شقاوت انسان را نگاه او ترسیم می‌کند. کسانی که به دنیا به دید ابزار نگاه می‌کنند و آن را مانند یک مزرعه می‌بینند، به سعادت می‌رسند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به استعفای امام جمعه اهواز، گفت: استعفای آیت‌الله جزایری ما را نگران کرده بود. مردم خوزستان بیش از نیم قرن با مجاهدت ها و حضور او در فراز و نشیب های انقلاب آشنا هستند. بیش از نیم قرن مبارزه با رژیم ستمشاهی، تاسیس حوزه های علمیه، تربیت علما و فضلا، تقویت و توسعه مراکز دینی مذهبی و تقویت جبهه ولایتمداران در خوزستان تنها بخشی از اقدامات او است. مقام معظم رهبری همواره به وجود آیت‌الله جزایری و برکات ایشان تصریح داشته‌اند. آیت الله جزایری صحبت‌هایی در خصوص دلیل استعفای خود مطرح کرده بودند و در مجلس خصوصی نیز در خصوص دلیل این استعفا صحبت کردند و گفتند به دلیل شبهه شرعی از ادامه کار معذور هستم.

حاجتی در بخش دیگری از صحبتهای خود در خصوص اقدامات کمیته امداد در استان بیان کرد: گفته شد امسال ۴ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است. شما مردم برای یکدیگر حکم برادر را دارید و به همین دلیل به همت شما امسال علی رغم تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، ۳۰ درصد به میانگین کمک‌ها به کمیته امداد افزوده شده است که این خود یک جهاد است.

وی افزود: ۱۴ اسفند سالگرد اتفاقات دوران بنی صدر است. این مساله می‌تواند برای کسانی که احتمال انحراف آن‌ها وجود دارد و کسانی که فکر می کنند مردم ممکن است رهبری را تنها بگذارند که البته هیچگاه این اتفاق نمی‌افتد، عبرت آموز باشد. ما ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را به چشم دیدیم و دیدیم دشمن ضعیف و ذلیل است. گفته می‌شود در طول عمر انسان دو تحول مهم وجود دارد؛ یکی در ۱۸ سالگی و دیگری در 40 سالگی اتفاق می‌افتد. حالا که پیروان انقلاب اسلامی به بلوغ فکری رسیده اند وظیفه ما این است که مبانی نظری امامین انقلاب را مبنا قرار دهیم و این مبانی را تدریس کنیم.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: جریان نفاقی که از ابتدای انقلاب بوده و هست همیشه تلاش کرده با حاشیه سازی به دنبال ضربه زدن به انقلاب باشد، ما باید این جریان نفاق را بشناسیم. این افراد همواره به دنبال این هستند که امام و نظراتش را به حاشیه ببرند. باید حوزه کارزار و نقشه راه و عملیات را بشناسیم و باید فرمانده را باور داشته باشیم.

حاجتی خاطرنشان کرد: همانگونه که جبهه باطل و نفرات و تجهیزات آن ها شکست خوردند، دشمنان جبهه مخالف انقلاب نیز شکست می خورند. مقام معظم رهبری گفته‌اند پیروی از شهدا حرکت مجاهدانه را تقویت می‌کند. روش شهدای مدافع حرم، روش شهدای هشت سال دفاع مقدس بود. اگر چراغ شهدای مدافع حرم زنده ماند دلیل آن اقتدا به شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده است.

حاجتی تصریح کرد: انقلاب به چهل سالگی خود رسیده است اما ما همچنان نقص‌ها و کاستی‌هایی داریم. باید این مسئله را بپذیریم. از هم گسیختگی و از هم پاشیدگی نظم و انسجام کشور و بازار و کمبود نظارت در کشور وجود دارد. به نظر می‌رسد که حوزه نظارت به حال خود رها شده است. به نظر می‌رسد برخی دولتمردان هنوز امیدهایی به غرب و به خصوص اروپایی‌ها دارند. اگر به جای این تعاملات با دشمنان ایران تمام توجه‌ها به عرصه داخلی و استعدادهای داخلی معطوف می‌شد، شرایط با وضعیت موجود متفاوت تر می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهی جبهه اقتصاد مقاومتی ما دارند ضعیف عمل می‌کنند. مشخص است که فشار می‌آورند تا FATF، پالرمو و... تصویب شوند. حال آنکه باید به خاطر داشته باشند با برجام چه کلاهی بر سر آن‌ها رفت. اگر ۲۰ نفر تشخیص می‌دهند که FATF به ضرر کشور است باید شما این مسئله را بپذیرید. رهبر نگفته است در این زمینه نظر مطلق دارم اگر چنین چیزی بود این مسئله به شورای تشخیص مصلحت نظام نمی‌رفت.

امام جمعه موقت اهواز گفت: ما نقاط قوتی داریم اما کاستی‌هایی نیز داریم. همین کاستی‌ها موجب شد که علی رغم دستور مقام معظم رهبری، فضای مجازی ساماندهی نشود تا با استفاده از همین فضا، جوانان ما را در ۳۱ شهریور در رژه نیروهای مسلح به گلوله ببندند. وزیر ارتباطات باید در این زمینه در دادگاه ها پاسخگو باشد. از وزیر جوان ارتباطات انتظار نداریم جوانی و خامی کند. از دادستان کل کشور انتظار پیگیری این موضوع را داریم.

حاجتی افزود: دشمنان باید بدانند جشن پیروزی جبهه مقاومت با دیدار بشار اسد با رهبر معظم انقلاب برگزار شد. البته این جشن ابتدای پیروزی است و نه انتهای پیروزی. رابرت فورد، سفیر آمریکا در سوریه گفته بود ۱۲ میلیارد دلار در سوریه خرج کردیم اما پیروزی ازآن ایران شد. باید بدانند پیروزی باز هم ازآن ملت ایران است.

وی در پایان گفت: در برخی مناطق اهواز قطعی آب گزارش شده است، از مسئولین انتظار داریم به این مسئله توجه کنند و از قبل در این خصوص اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

captcha