سفر بشار اسد تأکید بر قدرت منطقه‌ای ایران دارد
کد خبر: 3794355
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹

سفر بشار اسد تأکید بر قدرت منطقه‌ای ایران دارد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه سلطانیه گفت: پیام سفر بشار اسد به تهران این بود که سوریه در مسائل سیاسی و نظامی به تثبیت رسیده و تاکید بر قدرت منطقه‌ای ایران داشت.

تأکید بر قدرت منطقه‌ای ایران؛ پیام سفر بشار اسدبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه هشت ماه پیش قرارگاه فرماندهی اقتصادی با حضور رؤسای سه قوه تشکیل شده، اظهار کرد: با تشکیل قرارگاه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن از یک طرف و دست برتر داخلی و منطقه‌ای در مسائل مختلف مردم امید زیادی داشتند که مشکلات اقتصادی مهار شود اما کم تحرکی‌ها و ناهماهنگی‌ها موجب نارضایتی مردم و امیدواری دشمن شده است.
وی با اشاره به وظیفه سنگین دولت در حل مشکلات و یادآوری وعده‌های دولت به ویژه ایجاد ۹۰۰ هزار شغل در سال گفت: ۸۴ درصد بودجه کشور در اختیار دولت و ۱۶ درصد دیگر در اختیار نهادهایی همچون قوه قضائیه، مجلس و نیروهای مسلح و... است.
امام جمعه سلطانیه به بیانیه موسوم به «گام دوم» مقام معظم رهبری و حمایت مراجع تقلید و اساتید دانشگاه‌ها از آن اشاره کرد و گفت: هفت گام بیانیه باید توسط افراد متخصص در هر رشته بررسی و تشریح شود و تاکید به اقتصادی مقاومتی و اصلاح بودجه نامتوازن از مطالبات مقام معظم رهبری در این بیانیه است.
وی به دیدار شعرا و مداحان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و با تحلیل فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: جریان سرمایه‌داری و صهیونیستی برای نابودی خانواده‌ها تلاش می‌کنند و لذا اولا پدران و مادران باید محیط خانواده را سالم نگه دارند و جوان نیز در مسئله ازدواج از روی عقل تصمیم بگیرند.
حسینی‌نسب به آگاهی خانواده‌ها در استفاده از شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود: عدم رعایت حریم محرم و نامحرم، ماهواره، اعتیاد و ارتباط با نامحرم از آفات خانواده‌ها است.
وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به مداحان مبنی بر بیان اهداف انقلاب در قالب شعر و اشعار شعرا و مداحان تصریح کرد: مداحان انقلابی باید به اهداف انقلاب اهمیت دهند و این زمانی خواهد بود که با نهادهای انقلابی همچون مسجد و نهاد نماز جمعه در ارتباط باشند.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه صف‌بندی حق و باطل همیشه بوده و اکنون نیز همانطور که مقام معظم رهبری هم تاکید داشتند صف‌بندی جبهه حق و باطل مثل صف‌بندی‌های دوران انبیا و ائمه اطهار(ع) است، افزود: معیار تشخیص حقانیت آمار و کثرت نفرات نیست بلکه معیار حق و باطل است.
وی به نمونه‌هایی از پیروزی های مسلمانان با نیروی اندک در مقابل دشمنان اشاره کرد و گفت: جنگ بدر در صدر اسلام، دفاع مقدس و مسئله سوریه از جمله پیروزی‌های مسلمان با نیرو و تجهیزات اندک است. پیام سفر بشار اسد به تهران این بود که سوریه در مسائل سیاسی و نظامی به تثبیت رسیده و تاکید بر قدرت منطقه‌ای ایران بود.
این مسئول همچنین به ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و با بیان اینکه تاسیس این نهاد ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب نشانه توجه امام و انقلاب به مستضعفین است، گفت: وظیفه اصلی کمیته امداد محرومیت‌زدایی است و مردم نیکوکار در هفته نیکوکاری و در آستانه سال نو نیازمندان را فراموش نخواهند کرد.
امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری افزود: کاشت درخت یک حسنه و حفظ منابع طبیعی وظیفه همگانی است.
انتهای پیام
captcha