ناهماهنگی در آزمون شفاهی «حفظ و مفاهیم قرآن» در اراک/ مسئولان: بروز اشکال در سامانه ثبت‌نام
کد خبر: 3794465
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
ایکنا بررسی می‌کند؛

ناهماهنگی در آزمون شفاهی «حفظ و مفاهیم قرآن» در اراک/ مسئولان: بروز اشکال در سامانه ثبت‌نام

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در پی تماس‌های مکرر با خبرگزاری ایکنا شعبه مرکزی از سوی مدیران مؤسسات قرآنی و والدینِ قرآن‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون «حفظ و مفاهیم قرآن» در بخش شفاهی، اشکالات ایجاد شده در این بخش بررسی شد.

ناهماهنگی در آزمون شفاهی«حفظ و مفاهیم قرآن»در اراک/ پاسخ مسئولان؛ بروز اشکال در سامانه ثبت‌نام

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم پنجشنبه، 9 اسفندماه در سه گروه و 18 رشته در استان مرکزی برگزار شد.
به گفته حاج‌علی‌بیگی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی 20 درصد از 5500 نفر شرکت‌کننده در این آزمون؛ حافظان بخش شفاهی هستند.
امروز، در پی تماس‌های مکرر با ایکنا متوجه شدیم ناهماهنگی‌هایی در برگزاری آزمون شفاهی اراک رخ داده است که این موضوع را از مسئولان استان پیگیر شدیم که در ادامه می‌خوانید.
مجتبی سعیدی، مدیر مهد قرآن اراک، در این رابطه به خبرنگار ایکنا مرکزی، گفت: والدین کارت‌های ورود به جلسه آزمون بخش شفاهی را دریافت کردند که در آن، زمان برگزاری شنبه، 11 اسفند درج شده است، طبیعی است که آنان به مراکز آزمون مراجعه کردند و در کمال تعجب متوجه شدند که آزمون برگزار نشده و مدیران دارالقرآن‌ها هم از برگزاری چنین آزمونی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

ناهماهنگی در آزمون شفاهی«حفظ و مفاهیم قرآن»در اراک/ پاسخ مسئولان؛ بروز اشکال در سامانه ثبت‌نامدر ادامه صحبت با سعیدی علت به وجود آمده در آزمون را از آموزش و پرورش جویا شدیم، چراکه قرار براین بود که آموزش و پرورش دارالقرآن‌های خود را در اختیار اداره کل اوقاف جهت برگزاری آزمون شفاهی قرار دهد.

احتمال بروز اشتباه تایپی در کارت‌ها
سیدمحمد سجادی، کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، در این رابطه گفت: به نظر می‌رسد اشتباه تایپی رخ داده است و تاریخ برگزاری این آزمون به جای شنبه 18 اسفند، شنبه 11 اسفند درج شده است.
وی ادامه داد: هماهنگی‌ها جهت برگزاری آزمون شنبه 18 اسفند‌ماه انجام شده است، حال اینکه چرا این تاریخ با تاریخ 11 اسفند جا به جا شده است جای بررسی دارد و نمی‌توان قضاوت کرد حتی در جلسه توجیهی و بخش‌نامه‌ها دقیقا تاریخ 18 اسفند قید شده است.
سجادی اضافه کرد: امروز دارالقرآن‌ها و مدارس ما از مراجعه حافظان جهت شرکت در آزمون بی‌اطلاع بوده‌اند و اداره اوقاف استان و شهرستان اراک در این زمینه بهتر می‌توانند پاسخگو باشند چراکه مدیران مدارس قرآنی و والدینی که به مراکز مراجعه کرده‌اند با مشکل مواجه هستند.
وی افزود: این هفته قرار براین است که جلسه هماهنگی جهت برگزاری آزمون شفاهی برگزار شود و امروز هم جلسه داخلی برای برگزاری آزمون شفاهی با دستگاه‌های مربوطه برگزار می‌شود.

مشکل از سامانه ثبت‌نام است
حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در پاسخ به مشکل ایجاد شده گفت: امروز با موضوعی رو به رو شدیم که برای مجموعه اوقاف تعجب برانگیز بود، پیگیری‌های لازم جهت بررسی مشکل از صبح در حال انجام است که متوجه شدیم تاریخ برگزاری آزمون در سامانه ثبت‌نام درست و دقیق یعنی همان از 18 اسفند تا 23 همین ماه با ذکر ساعت ومکان درج شده است اما چرا سامانه در پرینتی که شرکت‌کنندگان گرفته‌اند؛ تاریخ امروز را درج کرده است برای ما هم جای سؤال است.
وی اضافه کرد: از صبح در حال پیگیری هستم تا نتیجه اشکال ایجاد شده را جویا باشم که هنوز جوابی دریافت نکرده‌ام و کسی مسئولیت را نپذیرفته است. اما با مدیریت صورت گرفته این موضوع حل شده است چراکه دو دستگاه خودرو اقدام به جابه‌جایی حافظان بخش شفاهی از مدارس قرآنی و دارالقرآن‌های اراک کردند و آزمون در مرکز حفظ مجازی قرآن اراک با حضور مربیان این بخش در حال برگزاری است تا حقی از کسی تضییع نشود.

از کسانی که امروز مراجعه کردند آزمون گرفته شد
حسینخانی ادامه داد: از صبح امروز افرادی که دارای پرینت کارت بودند از آنان آزمون گرفته شده است، این اشکال تنها در اراک و برای تعداد کمی از مراکز آزمون اتفاق افتاده است از شهرستان‌هایی همچون دلیجان و ساوه پیگیر شدم که آنان با این مشکل مواجه نشدند. اگر افراد به سامانه مراجعه کنند متوجه می‌شوند تاریخ دقیق 18 اسفند تا 23 همین ماه درج شده است.
وی بااشاره به اینکه این اشکال تنها در اراک و تنها برای چند مکان اتفاق افتاده است، بیان کرد: با توجه به اشکال ایجاد شده از نظر ما هرکسی که امروز و فردا بخواهد با در دست داشتن کارت ورود به جلسه آزمون دهد مانعی وجود ندارد و آزمون آنان طبق درج زمان در کارت انجام می‌شود، البته تمام سعی خود را به کار می‌گیریم تا این اشکال ایجاد نشود.
رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان یادآور شد: ایراد اشکال به ما و استان باز نمی‌گردد، حال چرا سامانه اینطور پرینت داده است دوستان فنی مرکز مجازی حفظ قرآن تهران بررسی کرده و پاسخگو باشند که چرا این اتفاق افتاده است؛ لذا امروز موضوع را با قم و تهران پیگیری می‌کنیم تا مشکل حل شود.
انتهای پیام

captcha