زمینه‌سازی برای ظهور مهدی موعود، دغدغه فرهنگی همگان باشد
کد خبر: 3794573
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

زمینه‌سازی برای ظهور مهدی موعود، دغدغه فرهنگی همگان باشد

گروه معارف ــ معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) گفت: باید دغدغه فرهنگی همگان زمینه‌سازی برای ظهور مهدی موعود باشد که در این راستا باید گام‌هایی جدی و بلند برداشت.

زمینه سازی برای ظهور مهدی موعود، دغدغه فرهنگی همگان باشد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام کفیل، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) امروز، 11 اسفندماه در آیین تکریم و معارفه مدیر بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان در بجنورد با اشاره به دوره غیبت مهدی موعود(عج) اظهار کرد: بنا بر روایات موجود دوره غیبت دوره هلاکت نامیده می شود در این راستا باید تلاش کنیم تا با برداشتن گام های جدی و مهم در حوزه فرهنگی دغدغه اساسی زمینه سازی برای ظهور ایشان باشد.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی به عنوان بزرگترین جامعه شیعه، دنیا باید برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنند، گفت: باید همه دست به دست هم بدهیم و زمینه را برای ظهور مهدی موعود فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه خراسان‌شمالی به دلیل برخورداری از فضای فیزیکی دربنیاد مهدودیت آماده برای انجام کار فرهنگی بوده، گفت: تاکنون دراین منطقه به رغم حمایت های بسیار کم از سوی بنیاد مهدویت در کشور اما بازهم زحمات بسیاری کشیده شده که امیدواریم در این حوزه بیش از پیش از توان مردمی استفاده شود.
حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی نیزبا بیان ویژگی‌های منتظران واقعی، اظهارکرد: یکی از ویژگی‌های کسانی که می‌خواهند در خیمه ويژه امام عصر(عج) قرار بگیرند این است که انتظار در وجود و رفتار و گفتارش تجلی پیدا کند و منتظر بودن یک هنر است.
وی افزود: کسی که منتظر مهمانی باشد، زمینه‌ها و مقدمات میزبانی را برای پذیرایی مناسب از مهمان را مهیا می‌کند و منتظر واقعی باید همه نشانه‌های آن را دارا باشد.
وی با بیان اینکه انتظار یک امید خشک‌وخالی نیست، بلکه یک عمل است زیرا در روایات آمده «افضل اعمال أمّتی انتظار الفرج»، گفت: منتظر واقعی نشانه‌های عشق به منتظر را به ظهور می‌رساند و برای رساندن جامعه دینی به وضعیت مطلوب انتظار می‌کشد و در این راه قناعت جایز نیست؛ چراکه قناعت در مسائل فرهنگی به معنای توقف است.
وی بیان کرد: انتظار کار جهادی و انقلابی کردن و وضع موجود را به نقطه اوج رساندن است و انتظار باید سازنده باشد نه مخرب و ویرانگر و کسانی که قائل بر این هستند که باید بنشینیم تا دنیا خراب شود و موعود ظهور کند، انتظارشان مخرب است و آنان مسیر را اشتباه طی کرده‌اند.
یعقوبی افزود: تنها جشن نیمه شعبان گرفتن، انتظار نیست، بلکه انتظار یعنی پویایی، تحرک، عملیات، نقشه داشتن و سیاست‌گذاری و کارسازی کردن است.
وی تأکید کرد: از ویژگی‌های دیگر منتظران واقعی داشتن ورع داشتن است که مرحله بالاتر از تقوا است و حتی از کارها و اعمال شبهه‌ناک هم دوری می‌کند و منتظر واقعی کسی است که خود را به اوج خودسازی برساند تا بتواند زمینه‌های جامعه مهدوی را بسازد.
امام‌جمعه بجنورد افزود: اخلاق نیکو داشتن از نشانه‌ها دیگر منتظران است و فرد منتظر کسی است که جاذبه‌اش در حد اعلا و دافعه‌اش در حد ضرورت باشد و لازم است رفتار و گفتارهای منتظر در همه حوزه‌ها، مهدی پسند و در مسیر آمادگی برای ظهور باشد.
گفتنی است در این مراسم از زحمات شیرالله عصمتی تقدیر و حجت‌الاسلام دانش‌طلب به‌عنوان مدیر بنیاد مهدی موعود (عج) خراسان‌شمالی معرفی شد.
انتهای پیام

captcha