تأسیس صندوق حمایت از آژانس امدادرسانی به فلسطینیان
کد خبر: 3794739
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
سازمان همکاری اسلامی تصویب کرد؛

تأسیس صندوق حمایت از آژانس امدادرسانی به فلسطینیان

گروه بین‌الملل ـ سازمان همکاری اسلامی، تأسیس صندوق وقفی پایدار با هدف تأمین بودجه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی(آنروا) و حمایت از پناهندگان فلسطینی را تصویب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی؛ یوسف عثیمین، دبیرکل سازمان همکاری‌ اسلامی در این باره گفت: این صندوق وقفی به منزله یک منبع مالی برای حمایت از آوارگان فلسطینی و جمع‌آوری پول از مؤسسات و کشورهای مختلف است که در پوشش بانک اسلامی توسعه که مقر آن در عربستان قرار دارد، فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: وظیقه این صندوق، تقویت مالی آنروا و حمایت از فعالیت‌های آن در زمینه امدادهای انسانی و تقویت رسیدگی به امور بهداشتی و آموزشی آوارگان فلسطینی است.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین از جامعه بین‌الملل خواست به تعهدات خود در برابر فلسطین و آوارگان فلسطینی عمل کنند.

در همین رابطه، پیر کرینبول، کمیسر عالی آژانس امداد‌رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حساب کاربری خود در توئیتر ضمن استقبال از این طرح، آن را دستاوردی بزرگ برای امنیت مالی این نهاد خواند.

پیشنهاد تأسیس این صندوق از سوی ایمن صفدی، وزیر امورخارجه اردن در چهل و ششمین نشست وزیران امورخارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دهم و یازدهم اسفندماه در شهر ابوظبی، پایتخت امارات ارائه شد.

گفتنی است؛ آمریکا بزرگ‌ترین حامی مالی آژانس امداد رسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) بود که از سال گذشته کمک‌های مالی خود به این آژانس را قطع کرد و همین امر  موجب بحران مالی آن شد.

انتهای پیام

captcha