اجرای طرح «درهای باز دانشگاه» در دانشگاه سمنان
کد خبر: 3794752
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

اجرای طرح «درهای باز دانشگاه» در دانشگاه سمنان

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه سمنان از اجرای اولین دوره روز «درهای باز دانشگاه» طی سه روز در دانشگاه سمنان خبر داد.

اجرای طرح «درهای باز دانشگاه»در دانشگاه سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، مسعود نصیری‌زرندی، رئیس دانشگاه سمنان امروز، 12 اسفند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین دوره روز «درهای باز دانشگاه» در دانشگاه سمنان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این طرح به مدت سه روز از امروز، 12 اسفند آغاز که در قالب آن دانشگاه سمنان میزبان جمعی از دانش‌آموزان، صنعتگران و عموم مردم است.

رئیس دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه درصدد تبدیل دانشگاه سمنان به دانشگاه نسل سوم یا دانشگاه کارآفرین هستیم، متذکر شد: یکی از ملزومات تحقق دانشگاه کار‌آفرین ارتباط مؤثر دانشگاه با جامعه و صنعت است که اجرای طرح درهای باز دانشگاه به نوعی گامی جهت تحقق این هدف است.

به گفته وی، بدون حضور فعال در جامعه و ارتباط با صنعتگران امکان پیشرفت دانشگاه وجود ندارد که در این راستا در حاشیه این طرح نمایشگاهی به‌منظور ارائه دستاوردهای دانشجویان، اساتید و دانشگاه نیز برگزار می‌شود که شامل محصولات تولیدی دانشجویان دانشکده هنر، کافه سلامت، ارائه مشاوره رایگان، مرکز بهداشت و سلامت، تربیت بدنی و همچنین چادر عشایر ایل سنگسری (همراه با فرآوردهای لبنی ، محصولات تولیدی و صنایع دستی) است.
نصیری اضافه کرد: در قالب غرفه‌های این نمایشگاه دانش‌آموزان و والدین در یک محیط شاد، پویا ، خلاق و البته علمی می‌توانند ضمن آشنایی با دستاوردهای دانشگاه با شخصیت خود نیز آشنا شوند.
وی با بیان اینکه صنعتگران هم دیگر گروهی هستند که در قالب این طرح از قابلیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه سمنان بازدید می‌کنند، ادامه داد: برگزاری نشست تخصصی با این قشر و نیز بازدید از امکانات کارگاهی و دانشگاهی از جمله برنامه‌های ویژه برای صنعتگران است‌.
نصیری با بیان اینکه این آشنایی در تقویت ارتباط دانشگاه و صنایع استان و رفع نیازهای متقابل تاثیر مهمی دارد، بیان کرد: در قالب این برنامه تست‌های مورد نیاز صنعتگران نیز در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه انجام خواهد شد‌.
رئیس دانشگاه سمنان افزود: با اجرای این طرح ضمن فراهم کردن زمینه‌ای برای آشنایی بیشتر مخاطبان با دانشگاه سمنان و نیز روزها و لحظات شاد، گامی جهت تحکیم پیوند دانشگاه و صنعت نیز برداشته شود‌.

یادآور می‌شود؛ اولین دوره روز درهای باز دانشگاه از 12 تا 14 اسفند در پردیس اصلی دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha