تلاوت آیات قرآن به‌صورت روزانه در ۱۸۰۰ مسجد فارس صورت می‌گیرد
کد خبر: 3794808
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

تلاوت آیات قرآن به‌صورت روزانه در ۱۸۰۰ مسجد فارس صورت می‌گیرد

گروه اجتماعی ـ مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس از اجرای طرح «تلاوت نور» در ۱۸۰۰ مسجد این استان خبر داد و گفت: در این طرح روزانه یک صفحه از قرآن کریم تلاوت می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مسئول دبیرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس، شب گذشته، 11 اسفندماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان كه با موضوع این كانون‌ها برگزار شد به تشریحی از فعالیت‌های انجام شده پرداخت و گفت: 25 سال است كه از فعالیت كانون‌های مساجد می‌گذرد.
وی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری درباره كانون‌های مساجد اظهار كرد: معظم‌له بر این نكته تأكید كرده‌اند كه این كانون‌ها خاستگاه ترویج فرهنگ دینی بوده است.
امیدی با بیان اینكه مأموریت ترویج فرهنگ دینی به‌عهده كانون‌های مساجد است، گفت: در كشور بیش از 24 هزار كانون مساجد وجود دارد كه سهم فارس یك هزار و 203 باب است كه البته منطقه جنوب فارس از این آمار جدا شده است.
مسئول دبیرخانه كانون‌های مساجد فارس اظهار كرد: 55 درصد از كانون‌های مساجد استان شهری و 45 درصد آن‌ها روستایی هستند كه در دورافتاده‌ترین نقاط استان فعالیت می‌كنند و تعداد كانون‌های روستایی 515 باب هستند كه در بحث تحولات اجتماعی می‌توانند منشأ اثر باشند.
وی همچنین از فعالیت 382 باب كتابخانه در كانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: 81 باب خانه نور در حوزه حفظ، مفاهیم، ترجمه و سایر فعالیت‌های قرآنی در كانون‌های مساجد استان فعالیت می‌كنند.
امیدی با بیان اینكه طرح تلاوت نور به‌صورت روزانه در یك هزار و 800 مسجد استان اجرا می‌شود كه در آن یك صفحه از قرآن تلاوت می‌شود، گفت: 36 باب كانون تخصصی در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی و غیره فعالیت می‌كنند.
مسئول دبیرخانه كانون‌های مساجد فارس یادآور شد كه پرداخت سرانه حمایتی كانون‌ها در سال 1393 قریب یك میلیارد تومان بود اما در سال 97 تنها 200 میلیون تومان بوده است.
وی از اهدای 356 كارتن كتاب به كتابخانه‌های كانون‌های مساجد استان در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری 700 كارتن قرآن كریم به این كانون‌ها اهدا شده است.
امیدی همچنین از ثبت 66 هزار و 414 نفر از اعضای كانون‌های مساجد استان در سامانه سجا خبر داد و گفت: از این تعداد 40 هزار نفر آقا و مابقی بانوان هستند.
مسئول دبیرخانه كانون‌های مساجد فارس به افق 1414 این كانون‌ها بر اساس منویات مقام معظم رهبری اشاره كرد و افزود:‌ بر اساس این افق وزارت ارشاد مكلف است كه در تمام مساجد شهری و روستایی كه بیش از یك هزار نفر جمعیت دارند، كانون مسجد راه‌اندازی كند.
وی ادامه داد:‌ بر این اساس استان فارس دارای 4 هزار و 500 مسجد است كه باید تا تحقق برنامه ششم توسعه قریب 2 هزار كانون فرهنگی راه‌‌اندازی كند.
امیدی برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های تربیت فرزند، ارتباط صحیح زوجین، عوامل تحكیم خانواده، راه‌اندازی یك هزار مهدكودك در سطح كشور، احداث ساختمان چند منظوره اداری، آموزشی و رفاهی جهت استقرار كانون‌ها و غیره را از دیگر برنامه‌های مدنظر در این افق برشمرد.
انتهای پیام

captcha