شورای توسعه فرهنگ قرآنی مساعدت ویژه به اتحادیه‌ کشور و استانی داشته باشد
کد خبر: 3794891
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
پورموسوی:

شورای توسعه فرهنگ قرآنی مساعدت ویژه به اتحادیه‌ کشور و استانی داشته باشد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی سیستان و بلوچستان خواستار مساعدت ویژه حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه و حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به اتحادیه مدغم قرآنی کشور و استانی شد.

مهدی پورموسوی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به سفر و جلسه اخیر رحیم قربانی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی کشور گفت: با عنایت به همراهی گروه تواشیح و همخوانی محمد رسول الله(ص)در زاهدان، شاهد برنامه‌های قرآنی خوب و متنوعی در سیستان و بلوچستان بودیم.
وی با اشاره به اینکه ارزیابی از فعالیت‌های تشکل‌های قرآنی و همچنین انجام برنامه‌های قرآنی تا روز گذشته، 11 اسفندماه ادامه داشت، اظهار کرد: جلسات مختلفی در بحث دیدار با حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و مهدی علی‌محمدی، رئیس اداره امور قرآنی تبلغات اسلامی استان برپا شد. این جلسات در راستای سیاست‌گذاری برنامه‌های قرآنی استان برپا شد.
پورموسوی ادامه داد: پیشنهاد برپایی برنامه‌های قرآنی در نقاط مرزی استان نیز در دستور کار قرار گرفت. همچنین با توجه به برپایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن نیز بازدیدی از روند برپایی این آزمون انجام گرفت. از دیگر برنامه‌هایی که طی حضور مدیرعامل اتحادیه قرآنی کشوری در این استان انجام گرفت، می‌توان به اجرای برنامه در مسجد صدیقه زاهدان ویژه اهل‌سنت با حضور 9 نفر از گروه تواشیح و همخوانی محمد رسول‌الله(ص) انجام شد.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در سطح شهر، بیان کرد: همچنین جلسه‌ای نیز با حضور هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان و مسئولان و مدیران مؤسسات قرآنی برپا شد.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی این استان با اشاره به مساعدت بیشتر مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه و اداره‌کل تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: اتحادیه‌های قرآنی به عنوان یاران بی‌ادعا آمادگی دارند در سراسر شهرستان‌ها و استان‌ها به عنوان مشاوران قرآنی نهادها و دستگاه‌های قرآنی همراهی لازم را داشته باشند. همچنین این نهادها می‌توانند از ظرفیت و پتانسیل اتحادیه‌های قرآنی و افرادی که در دوره‌های قرآنی مؤسسات حضور دارند، بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: از سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی تقاضامندیم که مساعدت ویژه به اتحادیه مدغم قرآنی کشور و استانی داشته باشند و آنچه در بحث هزینه‌ها و اختصاص اعتبارات به فعالیت‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآنی است، به اتحادیه‌های استانی واگذار شود و در چارچوب شورای توسعه قرآنی هر استان هزینه کنند تا دامن این پراکندگی‌ها ودوگانه‌بازی‌ها بسته شود.
انتهای پیام

captcha