برگزاری کنگره پاسداشت مفاخر فرهنگی مراغه
کد خبر: 3794926
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

برگزاری کنگره پاسداشت مفاخر فرهنگی مراغه

گروه اجتماعی- نخستین کنگره پاسداشت مفاخر و چهره‌های ماندگار و هفت هزار پیشکسوت فرهنگی آموزش و پرورش مراغه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در مراغه برگزار شد.

برگزاری کنگره پاسداشت مفاخر فرهنگی مراغه

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، نخستین کنگره پاسداشت مفاخر و چهره‌های ماندگار و هفت هزار پیشکسوت فرهنگی آموزش و پرورش مراغه امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در مراغه برگزار شد.

مهدی نوید ادهم، معاون وزیر آموزش و پرورش، در این مراسم، گفت: گذشته، تاریخ و تمدن درخشان مراغه را بزرگانی رقم زدند که همواره در تمامی مسائل سیاسی، اجتماعی، تاریخی ، فرهنگی و هنری کشور نقش بسزایی ایفا کرده و تاثیرگذار بوده‌اند.

وی افزود: وظیفه نسل امروز پاسداشت مفاخر و بزرگان و احیای تمدن درخشان این دیار است که در این میان نقش مردم و مسئولان غیرقابل انکار است.

نوید ادهم اضافه کرد: مفاخر آموزش و پرورش در روشن نگه داشتن چراغ تعلیم و تربیت نقش اساسی را ایفا کردند و امروز بزرگداشت آنها پاسداشت علم، معرفت، انسانیت، ادب و اخلاق است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نسل امروز به بزرگان، مشاهیر و چهره های ماندگار همواره نیازمند است، گفت: معلمان همواره برای دانش آموزان الگو هستند و در این میان مفاخر و چهره های ماندگار می توانند الگوهای مناسبی برای معلمان جوان و آینده دار باشند.

معلمان سرمایه های علمی و فرهنگی جامعه هستند

حجت‌الاسلام محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه نیز در این مراسم، گفت: در تعالیم الهی و مکتب اسلام معلم از شان و جایگاه والایی برخوردار است و تکریم معلم وظیفه آحاد جامعه است.

وی افزود: احترام به مقام معلم همانند احترام به پدر و مادر باید مقدس شمرده شود و کسانی که در مسیر علم و آگاهی فعالیت می کنند باید تجلیل شوند.

امام جمعه مراغه، به نقش اساسی معلمان در تربیت اشاره کرد و گفت: علمی که از معلمان یاد می گیریم در نزد ما امانت بوده و باید به نسل های بعدی منتقل کنیم.

مفاخر و چهره های ماندگار آموزش و پرورش ، اساتید بشریت هستند

علی جلیلی، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: مراغه در طول تاریخ پیوسته کانون توسعه، اندیشه، گفتار، پژوهش و تفکر بوده و در تمامی زمینه ها همواره تاریخ ساز است.

وی افزود: آموزش و پرورش همواره یکی از نهادهای تاثیرگذار در کشوره بوده و افرادی که در زمینه رشد و آموزش و پرورش فعالیت می کنند از چهره های ماندگار و تاثیرگذار کشور هستند.

جلیلی اضافه کرد: قابلیت بالقوه بودن از طریق کمک و یاری گری، درک موقعیت و توانمندی های آموزشی، بالا بودن درجه نبوغ و کار و کوشش فراوان از جمله مهمترین ویژگی های مفاخر است.

وی ادامه داد: معلمان مولدترین عناصر اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در جامعه هستند و هرکس به عمق این معنا واصل نشود، از ردیف خردمندان خارج است.

انتهای پیام

captcha