رسانه‌ها ایلام را با شاخص‌های ملی معرفی کنند
کد خبر: 3794957
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
سلیمانی دشتکی:

رسانه‌ها ایلام را با شاخص‌های ملی معرفی کنند

گروه فرهنگی ــ استاندار ایلام از رسانه‌ها خواست استان را با شاخص‌های ملی معرفی و با ترویج وحدت و هم‌افزایی نقش خود را در توسعه همه‌جانبه استان ایفا کنند.

رسانه‌ها، ایلام را با شاخص‌های ملی معرفی کنند
به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره استانی ابوذر، اظهار کرد: امروز ایلام با 7.7 درصد مرز کشور، 3.5درصد صادرات غیر نفتی کشور، 65 درصد تردد زوار عتبات عالیات، متوسط تردد حدود 600 کامیون روزانه از مرز، عبور سالیانه بیش از 5 میلیون زائر از مرزو ورود  بیش از 2 میلیون عراقی  از بسترهای لازم برای توسعه‌ی بیشتر برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید این شاخص‌ها را در سطح ملی تبیین کنند، تصریح کرد:  تولید بیش از 220 هزار بشکه نفت  در سال و دارا بودن 11 درصد ذخائر گاز کشور از دیگر شاخص‌هایی است که در معرفی ایلام به ایران باید به آنها توجه داشت.
استاندار ایلام تصریح کرد: این استان در 8 سال دفاع مقدس پیشتاز بوده ودر زمانی که استان 250 هزار نفر جمعیت داشت بیش از 3 هزار شهید و 12 هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است و امروز مردم این استان مرزدارانی شایسته برای ایران اسلامی هستند، بنابراین ایران مدیون ایلام است.
سلیمانی با اشاره به نقش بسیج در دوران دفاع مقدس، گفت: امروز بسیجیان عرصه‌ی رسانه نیز با ترویج وحدت و هم‌افزایی نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند.
وی با بیان اینکه دولت نگاه ویژه ای به توسعه راه های استان در بودجه سال آینده داشته که موجب افزایش ۷۰ درصدی اعتبارات این بخش شده است، تصریح کرد: تلاش های زیادی برای اجرایی شدن منطقه آزاد و ویژه، گذرگاه جدید چیلات و چنگوله و توسعه صادرات از استان انجام شده و نیاز است اعتبار زیرساخت های استان ملی شود .
استاندار ایلام تاکید کرد: آزاد راه کرمانشاه- حمیل- ایلام و آزاد راه تهران - نجف کلنگ زنی شد که در سفر مسئولان کشوری به عراق پیگیری خواهد شد و علاوه بر این پروژه چهارخطه کردن مهران - دهلران - اندیمشک به فراخوان رفته و از محل منابع ملی و استانی اعتبار خوبی برای اجرای آن اختصاص داده شده است .
سلیمانی دشتکی با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهوری در ابتدای سال آینده یاداور شد: پروژه های خوبی در سفر اردیبهشت ماه ریاست جمهوری به استان افتتاح خواهد شد .
وی از ابلاغ 1200 میلیارد تومان برای توسعه میادین نفتی آبان و پایدار از طرف هیئت دولت خبر داد و گفت:  از این میزان 4 درصد(حدود 48 میلیارد تومان) در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان برای پروژه‌های عمرانی استان قرار می‌گیرد و هزینه می‌شود .
انتهای پیام
captcha