والدین برای تربیت قرآنی فرزندان نیت الهی داشته باشند
کد خبر: 3794993
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
آیت‌الله قاضی‌زاده:

والدین برای تربیت قرآنی فرزندان نیت الهی داشته باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ متولی حوزه علمیه حاج محمدابراهیم خوانساری اراک گفت: پدران و مادران نباید فرزندان را رها کنند، باید در همه حال از آنان مراقبت کنند چراکه هدایت فرزندان به سمت قرآن به آنان آرامش می‌دهد، مادران برای تربیت از بدو بارداری تا دوران نوجوانی و جوانی نیت خود را الهی کنند تا فرزندانی خدایی داشته باشند.

آیت‌الله شیخ علی‌اصغر قاضی‌زاده، متولی حوزه علمیه حاج محمدابراهیم خوانساری اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: فعالیت‌های قرآنی دوران قبل از انقلاب بسیار محدود بود و عموم مردم با مبانی قرآن آشنایی نداشتند، فقط گمان می‌کردند همین که قرآن در خانه باشد کافی است چراکه در دوران حکومت پهلوی اجازه فعالیت‌های گسترده قرآنی و دینی به مردم داده نمی‌شد.
وی تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی دوران قبل از انقلاب با سال‌های پس از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست، آنان قصد داشتند تا اسلام و قرآن را به طور کلی از بین ببرند، اما روحانیون با دیدی باز اجازه ندادند روح اسلام و قرآن به فراموشی سپرده شود لذا روحانیت به رهبری امام راحل، اسلام را در ایران احیا کردند.
آیت‌الله قاضی‌زاده از پیشرفت‌های قرآنی و دینی در ایران ابراز خرسندی کرد و افزود: ظلم هیچ‌گاه نمانده و نخواهد ماند، افرادی که در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب قصد جدایی مردم از معنویت را داشتند سرکوب شده و پس از آنان راه برای فعالیت‌های اسلامی باز شد.
وی به جوانان توصیه کرد: قدر پیشرفت‌های اعمال شده در ایران را بدانند و اسیر وسوسه‌های دشمنان نشوند، بانوان نیز قدر این روزهایی که در امنیت و با حجاب اسلامی در عرصه اجتماع حاضر می‌شوند را بدانند، این امنیت و آزادی به راحتی به دست نیامده است و برای آن زحمات بسیاری کشیده است.
متولی حوزه علمیه حاج محمدابراهیم خوانساری اراک تأکید کرد: جوانان، بانوان و همه مردم برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف دینی وعلمی، از عمل به قرآن غافل نشوند، عمل کردن به آیات قرآن، روایات پیامبر اکرم(ص) و دیگر معصومین(ع) راهی عین صواب است و اگر غیر از آن رفتار کنند غیر از نابودی چیزی حاصل نمی‌شود.
وی در پایان با مورد خطاب قرار دادن والدین خواستار توجه هرچه بیشتر به فرزندان و تربیت آنان شد و اضافه کرد: پدران و مادران فرزندان را رها نکنند باید در همه حال از آنان مراقبت کنند، هدایت آنان به سمت قرآن به آنان آرامش می‌دهد، مادران برای تربیت از بدو بارداری تا دوران نوجوانی و جوانی نیت خود را الهی کنند تا فرزندانی خدایی داشته باشند.
انتهای پیام

captcha