پیشرفت کند مذاکرات صلح طالبان با آمریکا
کد خبر: 3795049
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

پیشرفت کند مذاکرات صلح طالبان با آمریکا

گروه بین‌الملل ــ طالبان اعلام کرد که مذاکرات صلح با آمریکا به کندی پیش می‌رود و تاکنون این گروه به توافقی با نمایندگان ایالات متحده دست پیدا نکرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «اسپوتنیک» روسیه؛ این مطلب از سوی ذبیح‌الله مجاهد (سخنگوی طالبان) اعلام شده است. پنجمین دور مذاکرات میان طالبان و آمریکا در دوحه (پایتخت قطر) ادامه دارد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که این موضوع بسیار حساس و مهم به شمار می‌آید و به همین دلیل با احتیاط پیش برده می‌شود؛ در مذاکراتی که طی ماه گذشته انجام شد،‌ بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان و عدم استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر توافق صورت گرفت؛ اما در دور کنونی مذاکرات بر جزئیات و چگونگی موضوعات یاد شده بحث می‌شود و هنوز توافقی صورت نگرفته است.

گفتنی است،‌ پنجمین نشست نمایندگان آمریکا و طالبان طی روز دوشنبه 6 اسفند (25 فوریه) در دوحه آغاز شد و پس از سه ‌روز گفت‌وگو، برای مدت دو روز متوقف شد. زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان که رهبری گروه مذاکره کننده آمریکا را برعهده دارد، در پایان این نشست سه روزه گفت که در جریان مذاکرات دو روزه، هر دو طرف‌ مذاکرات میان‌گروهی خود را خواهند داشت.

خبرنگاران مستقر در قطر می‌گویند که گزینه‌هایی وجود دارد که گفت‌وگو میان ایالات متحده آمریکا و طالبان ادامه داشته باشد.

پیش از این، دور نخست گفت‌وگوها میان طالبان و سیاستمداران و سران احزاب سیاسی افغانستان در غیبت مقامات حکومت این کشور در مسکو (پایتخت روسیه) برگزار شد.

زلمی خلیل‌زاد (نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان) گفت که همزمان با ادامه مذاکرات در دوحه، درباره ایجاد یک هیئت گفت‌وگوکننده در کابل نیز مطالبی مطرح شده ‌است تا این هیئت با طالبان وارد گفت‌وگو شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha