نشست «مسلمانان هند، حج و حرمین شریفین» برگزار شد
کد خبر: 3795145
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
به میزبانی نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم؛

نشست «مسلمانان هند، حج و حرمین شریفین» برگزار شد

نشست علمی «مسلمانان هند، حج و حرمین شریفین» با حضور پژوهشگران حوزه و دانشگاه در سالن جلسات ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشکده حج و زیارت؛ نشست علمی «مسلمانان هند، حج و حرمین شریفین» با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه روز پنج شنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۷ در سالن جلسات ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

در ابتدای نشست، علی اکبر ضیائی رئیس پژوهشکده حج و زیارت، ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از مدعوین حاضر در جلسه، توضیحاتی درباره موضوع نشست و ضرورت برگزاری آن بیان کردند.

در ادامه سید محمود سامانی، دبیر علمی نشست گزارشی از اقدامات انجام شده و نیز اهداف این نشست را ارائه کرد؛ طبق گزارش وی، از زمان انتشار فراخوان تا برگزاری نشست (بازه زمانی سه ماهه) حدود ۲۰ مقاله به دبیرخانه نشست ارسال شده بود این مقالات در مجموعه‌ای به نام «مجموعه مقالات نشست علمی ـ تخصصی مسلمانان هند، حج و حرمین» به تعداد محدود به چاپ دیجیتالی رسید. همچنین مقرر شده است مقالاتی که دارای معیارهای علمی لازم هستند در نشریات پژوهشکده حج و زیارت منتشر شود.

در ادامه نشست نادر کریمیان سردشتی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی، لیلا خجسته عبدی متخصص در ادبیات و زبان اردو، احمد خامه یار و حجت الاسلام دکتر محمدسعید نجاتی عضو هیئت علمی پژوهشکده حج و زیارت به سخنرانی و ارائه مقالات خود در موضوع نشست پرداختند. همچنین در حاشیه این نشست مجموعه آثار پژوهشکده که به زبان اردو منتشر شده است، به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام

captcha