موافقت حداکثری جوانان آلمانی با ساخت مساجد
کد خبر: 3795251
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴

موافقت حداکثری جوانان آلمانی با ساخت مساجد

گروه بین‌الملل ـ نظرسنجی‌های جدید در کشور آلمان نشان می‌دهد که از هر چهار جوان آلمانی، تنها یک نفر از افزایش ساخت مساجد در این کشور احساس نگرانی می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ در این نظرسنجی که به صورت آنلاین و از سوی شرکت فورسا انجام شده است،  ۲۴ درصد از جوانان آلمانی که در سن ۱۶ تا ۲۴ سال قرار دارند، اعلام کرده‌اند که از افزایش ساخت مساجد در کشورشان احساس نگرانی می‌کنند.

گزارش‌های رسیده همچنین حاکی است، بر اساس این نظرسنجی که به صورت آنلاین از جوانان 16 تا 32 سال انجام شده، سه چهارم شرکت‌کنندگان، به سؤال «ساخت مسجد در آلمان مرا ناراحت می‌کند» پاسخ منفی داده‌اند.

رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در این باره اعلام کرد: در این نظرسنجی همچنین، در حدود نیمی از نوجوانان و جوانان اعلام کرده‌اند که کسی در آلمان نمی‌تواند به راحتی و بدون آنکه به عضویت در گروه‌های افراطی و راستگرا متهم شود، در مورد مسائلی مانند مهاجرت یا اسلام اظهارنظر کند. تقریبا ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با نظریه فوق موافق بودند.

این در حالی است که براساس اعلام مؤسسه فورسا، مردان و افرادی که دارای تحصیلات پایین‌تری هستند، بیشتر از زنان یا افرادی با تحصیلات بالاتر چنین نظری را مطرح کرده‌اند. در عین حال، تنها یک چهارم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند که اکثر رسانه‌ها نسبت به احزاب افراطی دست راست مانند حزب آلترناتیو برای آلمان، انصاف و اعتدال را رعایت نمی‌کنند.

همچنین بنیاد «فریدریش ناومن» نیز در نظرسنجی جدید خود از جوانان آلمانی پرسیده است که آیا نظام دموکراتیک آلمان که پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفته است، در حال حاضر در معرض خطر قرار دارد یا خیر. این بنیاد به حزب دموکرات آزاد آلمان نزدیک است.

نتایج نظرسنجی جدید این بنیاد نشان می‌دهد که ۳۸ درصد از جوانان آلمانی معتقدند؛ نظام دموکراتیک آلمان در معرض خطر قرار دارد. در عین‌ حال، ۵۷ درصد از آنها مخالف این گفته هستند. این در حالی است که گروهی از جوانان نیز در پاسخ به این سوال که آیا نظام دمکراتیک آلمان در خطر است یا خیر، پاسخ داده‌اند که در این باره اطلاعی ندارند.

انتهای پیام

captcha