کمپین صهیونیست‌ها برای ساخت معبد در باب الرحمه
کد خبر: 3795318
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

کمپین صهیونیست‌ها برای ساخت معبد در باب الرحمه

گروه بین‌الملل ـ تعدادی از جنبش‌های حامی یهودی‌سازی و شهرک‌‌های صهیونیست‌نشین در آستانه انتخابات پارلمانی این رژیم، با به راه انداختن کمپینی ساخت معبد یهودی را در نزدیکی «باب‌ الرحمه» مسجدالاقصی خواستار شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری النشرة؛ در این کمپین از مقامات اسرائیلی خواسته‌ شده که به آنها اجازه دهند با برپایی تظاهرات، خواسته خود را مبنی بر ساخت معبد یهودی در نزدیکی باب الرحمه و بستن مجدد این ورودی به مسجدالاقصی مطرح کنند.

سخنگوی رژیم صهیونیستی بسته‌ شدن مجدد باب الرحمه را تأیید کرد، اما او در مورد طرح ساخت معبد سخنی نگفت.

از سوی دیگر منابع سیاسی در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «شرق الاوسط» تصریح کردند: به دلیل تصمیمات این رژیم در آستانه انتخابات پارلمانی به‌ ویژه وضعیت بد اقتصادی، ارتش اسرائیل به احتمال شدت گرفتن درگیری‎ها در کرانه باختری سرزمین‎های اشغالی هشدار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به کاهش نیم میلیارد «شِکِل»(واحد پول اسرائیل) از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودمختار فلسطین به منظور پرداخت حقوق اسرا و خانواده‎های شهدا از سوی تشکیلات خودمختار تأکید کرد: این یک تصمیم حزبی است که با انگیزه‎های سیاسی در آستانه انتخابات اتخاذ شده است.

دستگاه‎های امنیتی اسرائیل معتقدند تشکیلات خودمختار فلسطین هرگز حقوق اسرا را قطع نمی‎کند و قطع حقوق اسرا موجب نفرت در میان آن‌ها می‌شود و ممکن است به ایجاد تشنج در زندان‎ها و کشیده شدن آن به خیابان‎های فلسطین منجر شود.

پس از انحلال کابینه ائتلافی نتانیاهو در سوم دی سال جاری، قرار است انتخابات زودهنگام پارلمانی در 9 آوریل 2019 (20 فروردین 98) برگزار شود.

انتهای پیام

captcha