آماده‌باش سیستان برای وقوع سیلاب احتمالی
کد خبر: 3795400
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

آماده‌باش سیستان برای وقوع سیلاب احتمالی

گروه اجتماعی ــ ستاد بحران سیستان و بلوچستان صبح امروز، ۱۴ اسفندماه برای جلوگیری از خسارت سیلاب احتمالی در سیستان تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی استانداری، ستاد بحران سیستان و بلوچستان صبح امروز، 14 اسفندماه برای جلوگیری از خسارت سیلاب احتمالی در سیستان تشکیل جلسه داد.
باقر کرد، معاون امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه بیان کرد: طبق گزارش‌های دریافتی از حوزه شمال رود هیرمند و بارش‌هایی که روزهای گذشته در افغانستان انجام شده و حرکت سیلاب‌های این رودخانه به سمت سیستان دستگاه‌های امدادی برای وقوع هرگونه حادثه احتمالی در آماده‌باش قرار گرفتند.
معاون عمرانی استاندار بیان کرد: تمامی تجهیزات و ماشین آلات موجود در مرکز سیستان و بلوچستان در حال ارسال به حوزه سیستان هستند.
وی با بیان اینکه مردم هشدارها در این رابطه را جدی بگیرند، افزود: تا چند ساعت آینده ورود سیلاب رو به شمال استان خواهیم داشت؛ تمهیدات لازم جهت استفاده مطلوب از این سیلاب‌ها و هدایت آن به سمت تالاب هامون اندیشیده شده است.
وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد: به‌دنبال بارندگی‌های اخیر در حوزه آبریز هیرمند در کشور افغانستان و افزایش جریان ورودی آب به رودخانه فراه رود افغانستان پس از دو دهه خشکسالی آب وارد بخش‌های «بش دلبر» و «مسجدک» در شمال تالاب هامون سیستان شده است.
وی افزود: تاکنون بیش از 30 کیلومتر آب در این مناطق و در عمق تالاب هامون پیشروی داشته و هر لحظه به حجم ورودی آب و آبگیری بخش‌های شمال تالاب هامون افزوده می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: تمامی موانع از سر مسیر و رود آب خصوصاً خاکریزهای مرزی برداشته شده است.
یادآور می‌شود، تالاب هامون سیستان هفتمین تالاب بین‌المللی دنیا است که بیش از دو دهه است به دلیل قطع جریان آب رودخانه هیرمند افغانستان خشک شده است.

انتهای پیام

captcha