حافظ اهل سنتی که برکات زندگی خود را مدیون حرکت در مسیر قرآن می‌داند
کد خبر: 3795401
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

حافظ اهل سنتی که برکات زندگی خود را مدیون حرکت در مسیر قرآن می‌داند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سلیمان دولتخواه، حافظ اهل سنت کل قرآن کریم تمامی برکات و نعمات زندگی خود را مدیون حرکت در مسیر قرآن می‌داند.

به گزارش ایکنا؛ سلیمان دولت‌خواه، متولد شهر گنبد کاووس استان گلستان است. این حافظ قرآن اهل سنت برای اولین بار و در رشته حفظ 10 جزء مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با رقابت با متسابقان دیگر پرداخت.
این حافظ قرآن کریم که تحصیلات خود را تا مقطع تحصیلی سوم راهنمایی و مدرک سیکل ادامه داده است، هم‌اکنون در کنار خانواده خود به کار پرزحمت کشاورزی مشغول است و توانسته است تا در کنار این کار حفظ قرآن خود را نیز کامل‌تر و تثبیت کند.
سلیمان از سن شش سالگی علاقه‌مند به امر قرآن کریم به‌ویژه حفظ آیات کلام وحی شده است و از همان دوران بود که گام در مسیر نورانی کلام‌الله مجید گذاشت. او پس از گذراندن دوران مهد کودک و مکتب درس، از سن 16 سالگی وارد حوزه علمیه گنبد کاووس شد و توانست تا ظرف مدت دو سال و یک ماه قرآن کریم را به طور کامل حفظ کند.
روش حفظ قرآن این حافظ اهل سنت گنبد کاووسی روش آیه به آیه و ترتیبی بوده است و در این راه نیز از مربیان حفظ قرآن خود همچون مرحوم الحاج خجملی و نیز صالح حبیب‌ لی بهره‌های فراوانی برده است.
سلیمان دلیل شرکت خود در رشته حفظ 10 جزء مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) را با وجود اینکه حافظ کل قرآن است، عدم تثبیت محفوظات خود به خاطر رفتن به خدمت مقدس سربازی بیان می‌کند و بر تداوم راه قرآنی خود تا تثبیت کامل محفوظات تأکید کرد.
این حافظ کل قرآن کریم وجود پربرکت پدر و مادر را یکی از عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار در حرکت قرآنی خود می‌داند، به طوری‌که در خلال سخنان خود همواره از مهر و محبت ایشان و در اختیار قرار دادن تمام امکانات برای پرداختن وی به امر قرآن صحبت می‌کند.
سلیمان که در خانواده‌ای پرجمعیت و همراه با یازده خواهر و برادر زندگی می‌کند، در سن 18 سالگی ازدواج کرده و هم‌اکنون نیز صاحب یک فرزند پسر است و تمام این نعمات و برکات را به خاطر حرکت در مسیر نورانی قرآن کریم می‌داند. همسر وی نیز که یار و یاور او در زندگی و حرکت به سمت حفظ کلام‌الله مجید است، تاکنون توانسته است تاکنون 12 جزء از قرآن کریم را روخوانی کند.
سلیمان همچنین، پیش از حضور در مسابقات قرآن سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در دوران خدمت مقدس سربازی در مسابقات قرآن استانی و نیز کشوری شرکت کرده و رتبه‌هایی را نیز در این رابطه به دست آورده است.

سمیه عیادی
انتهای پیام

captcha