لزوم توجه به فعالیت‌های قرآنی مناطق محروم
کد خبر: 3795439
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

لزوم توجه به فعالیت‌های قرآنی مناطق محروم

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر خانه قرآنی نورالهدی روستای سیبک شهرستان بروجن گفت: با توجه به محروم بودن منطقه، خدمات آموزشی این خانه قرآنی به صورت رایگان به اهالی ارائه می‌شود و انتظار می‌رود که از سوی مسئولان امر در جهت حمایت فعالیت‌های قرآنی مناطق محروم، تمهیداتی اندیشیده شود.

فاطمه عباسی‌سیبکی، مدیر خانه قرآنی نورالهدی سیبک، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این خانه قرآنی در سال 95 مجوز فعالیت رسمی خود را از سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن دریافت کرد.
وی با اشاره به فعالیت‌های این خانه قرآنی در طی دو سال از آغاز کار تا کنون، تصریح کرد: خانه قرآنی نورالهدی در این دو سال در زمینه روخوانی و روانخوانی قرآن به آموزش قرآن‌آموزان علاقمند پرداخته و اخیراً نیز مشغول آموزش تجوید و حفظ به همین قرآن‌آموزان می‌باشد.
این حافظ قرآن کریم در خصوص آموزش حفظ قرآن کریم به علاقمندان، بیان کرد: برخی از این افراد موفق به حفظ جزء 30 شده‌اند و مشغول حفظ 1 تا 5 جزء قرآن هستند، ضمن اینکه قرآن‌آموزان این خانه قرآنی در مسابقه «بشارت 1452»، طرح ملی حفظ قرآن کریم، حائز نمرات خوب شدند.
وی با بیان روند فعالیت این خانه قرآنی، گفت: کلاس‌های این خانه قرآنی دو روز در هفته برگزار می‌شود که روزهای چهارشنبه به آموزش دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و روزهای جمعه به آموزش قرآن‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان اختصاص دارد.
عباسی در خصوص محل تشکیل کلاس‌ها، خاطرنشان کرد: با توافق با هیأت امنای مسجد صاحب‌الزمان روستای سیبک، محلی در این مسجد به فعالیت‌های قرآنی خانه قرآن نورالهدی اختصاص یافته و اسباب و وسایل لازم از قبیل فرش، وسایل گرمایشی، قرآن، رحل و ... نیز با مساعدت متولیان مسجد، بسیج روستا و تعدادی از اهالی خیر تأمین شده است.
مدیر خانه قرآنی نورالهدی روستای سیبک اضافه کرد: هر ساله در ماه مبارک رمضان جلسات هفتگی خانگی جهت روخوانی و تلاوت جمعی قرآن در منازل اهالی و با استقبال خوب همه بانوان روستا برگزار می‌شود.
این مربی قرآنی با اشاره به اینکه تا پیش از آغاز فعالیت خانه قرآن نورالهدی فعالیت‌های قرآنی و مذهبی بانوان و جوانان روستا توسط دو تن از بانوان مدرس حوزه علمیه بروجن سازماندهی و اجرا می‌شد، افزود: سیبک منطقه‌ای محروم و نیازمند جلب حمایت‌های مادی و معنوی از سوی نهادهای متولی قرآنی، برای افزایش سطح سواد قرآنی اهالی است.
وی با درخواست از مسئولان امر جهت رسیدگی به وضعیت مالی این خانه قرآنی، افزود: با توجه به محروم بودن منطقه، تمام خدمات آموزشی این خانه قرآنی به صورت رایگان به اهالی ارائه می‌شود و انتظار می‌رود که از سوی مسئولان امر در جهت حمایت از این فعالیت‌ها تمهیداتی اندیشیده شود.
عباسی با تأکید بر اینکه هدف اصلی این خانه قرآنی ترویج اندیشه و فرهنگ قرآنی است، خاطرنشان کرد: ترویج آموزه‌های قرآن در جامعه زمینه‌ساز پیشروی انسان‌ها به سمت و سوی الهی و جلب رضایت پروردگار است.
یادآوری می‌شود، خانه قرآن نورالهدی روستای سیبک بروجن، چهارمحال و بختیاری، واقع در خیابان امام‌زاده، مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج)، همواره پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام

captcha