۱۳ انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد در اردبیل فعال است
کد خبر: 3795463
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

۱۳ انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد در اردبیل فعال است

گروه اجتماعی ــ معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۳ انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که تلاش می‌کنیم در سال آینده این تعداد را افزایش دهیم.

به گزارش ایکنا از اردبیل، طاهره رزاق‌پور، معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل، امروز، ۱۴ اسفند‌ماه در جلسه پیشگیری از اعتیاد در اردبیل اظهار کرد: مراکز مشاوره بهزیستی استان اردبیل به تعداد ۷۰ مرکز به صورت تلفنی و حضوری به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند به طوریکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰ هزار تماس و مراجعه حضوری با این مراکز را شاهد بودیم.
وی با یادآوری اینکه در تمام نقاط استان این مراکز فعال بوده و در ارائه خدمات به هموطنان پیشقدم بوده است، تصریح کرد: تقویت مراکز مشاوره تلفنی و حضوری از برنامه‌ها و رویکرد‌های بهزیستی محسوب می‌شود.
معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل گفت: امسال نزدیک به ۹۰ تیم پیشگیری اولیه و همچنین تیم‌های مصون‌سازی از اعتیاد را در محلات و مناطق جرم‌خیز استان فعال کردیم تا بتوانند برنامه‌های پیشگیرانه و اقدامات مناسب را در جهت به حداقل رساندن آسیب‌های اعتیاد در مناطق مختلف انجام دهند.
رزاق‌پور به فعالیت ۱۱ مرکز تخصصی ازدواج و همچنین تحکیم نظام خانواده اشاره کرد و افزود: همکاران ما در این مراکز سعی می‌کنند تا به صورت گسترده خدماتی را ارائه کنند که این خدمات عمدتاً مبتنی بر افزایش علم و آگاهی و توانمندی خانواده‌هاست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تمام تلاش بهزیستی استان اردبیل بر این است تا در قالب چنین مجموعه‌هایی بتواند هدف‌گذاری‌های انجام شده را در راستای پیشگیری‌های اولیه و همچنین کنترل آسیب‌ها انجام داده و زمینه حرکت خوب و تحول‌آفرین را در این بخش فراهم آورد.
معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل به فعالیت مجموعه‌های غیردولتی در حوزه پیشگیری و همچنین درمان اعتیاد اشاره کرد و ادامه داد: تمام تلاش این مجموعه‌ها بر این است تا بتوانند با یک رویکرد درست و آگاهانه زمینه اصلاح و به حداقل رساندن آسیب‌ها را انجام دهند.
انتهای پیام

captcha