رهبر انقلاب همواره مدافع مردم و دولت آذربایجان بوده و خواهند بود
کد خبر: 3795515
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

رهبر انقلاب همواره مدافع مردم و دولت آذربایجان بوده و خواهند بود

گروه بین‌الملل ـ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست خبری با رسانه‌ها گفت: تا جایی که می‌دانم مقام معظم رهبری همیشه مدافع مردم و دولت آذربایجان بوده‌اند و خواهند بود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امروز (14 اسفندماه) در جمع اصحاب رسانه گفت: در روزهای اخیر به دلیل یك سوءتفاهم، رنجش خاطری برای مردم عزیز جمهوری آذربایجان ایجاد شده که متأسفانه این رنجش خاطر، شبهه و شایعه تغییر استراتژی جمهوری اسلامی ایران به ملت و دولت جمهوری آذربایجان را پراكنده است.

وی افزود: مطلع هستیم كه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همیشه مدافع تمام مردم منطقه و از جمله ملت آذربایجان بوده‌ و همیشه از حقوق آنها دفاع کرده‌اند و پس از این نیز دفاع خواهند کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با تأکید بر ضرورت گسترش هرچه بیشتر برای توسعه مناسبات بین دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران 15 همسایه دارد که یکی از آنها جمهوری آذربایجان در جایگاه یكی از کشورهای مهم منطقه است.

وی همچنین بیان کرد: همان طور که سخنگوی محترم وزارت امورخارجه كشورمان اعلام کرد، شعارهای جانبی که در دیدار نخست‌وزیر ارمنستان با جامعه ارامنه ایران بیان شد، به هیچ وجه نظر جمهوری اسلامی ایران نیست و تأكید می‌شود كه نظر ایران همیشه از مجاری رسمی اعلام می‌شود.

ابراهیمی‌ترکمان در پایان تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال و گذشته، همواره مهر و مهربانی خودشان را به مردم جمهوری آذربایجان بروز داده‌اند و هم‌اکنون نیز هیچ تغییری در نظرشان ایجاد نشده است.

همچنین، در دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) با نخست‌وزیر ارمنستان در خصوص موضوع قره‌باغ در تاریخ 8 اسفندماه جاری، ایشان اظهار کردند: موضوع مناقشه قره‌باغ در گرو استمرار مذاكرات میان مقام‌های ارمنستان و آذربایجان است و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای كمك به حل این مناقشه را اعلام می‌کنیم.

علاوه بر این، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه كشورمان، درباره روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان گفت: روابط دو كشور بر اساس مشتركاتی همچون سنن، آداب، فرهنگ و مذهب شكل گرفته و همواره از دوره پس از استقلال جمهوری آذربایجان از شوروی سابق، روابط دوجانبه رو به رشد و با رویكرد توسعه و تعمیق هر چه بیشتر این روابط در تمامی حوزه‌ها، مورد توجه مقامات دو كشور بوده و خواهد بود.

دیدار با محققان آلمانی

گزارش دیگری نیز حاکی است، توماس ورتز، محقق و مدرس مطالعات اسلامی در دانشگاه‌های آلمان، کریستین استروبل، محقق و مسئول اداره گفت‌وگوی مذهبی در آکادمی اسقف اعظم روتنبورگ ـ اشتوتگارت و رینر اوچسلن، از پژوهشگران مذهبی آلمان، 14 اسفندماه ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس این سازمان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار با بیان اینکه گفت‌وگوهای دینی موجب دستیابی به نقاط مشترک می‌شود، گفت: اگر امروز خواهان همزیستی مسالمت‌آمیز در میان جوامع بشری هستیم، باید عقلانیتی را که مزین به اخلاق و معنویت است در جامعه گسترش دهیم.

ابراهیمی‌ترکمان ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش مناسبات فرهنگی بین دو کشور ایران و آلمان بر ضرورت تداوم همکاری‌های مشترک به ویژه در زمینه گفت‌وگوی بینادینی تأکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به برگزاری و مشارکت در ۱۰ دور گفت‌وگوی دینی با شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان، گفت‌وگو با کلیسای ارتدکس روسیه، دعوت از رهبران و اندیشمندان دینی، برگزاری و مشارکت در گفت‌وگو با بودیسم و اسلام و هندوئیزم اشاره کرد و گفت: تاکنون این دور از گفت‌وگوها برای ما نتیجه مؤثری در شناخت یکدیگر و فواید بسیار زیادی داشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: به اعتقاد ما، گفت‌وگوهای دینی برای اثبات حقانیت یکدیگر نیست، بلکه به منظور دستیابی به نقاط مشترک برای همکاری است.

ابراهیمی‌ترکمان تأکید کرد: بازگشت توأم به خرد و معنویت می‌تواند غبار غفلت را از جان آدمی بروبد و اندیشه محبت به دیگران را در وجود او به اندیشه برتر مبدل کند. با برگزاری این دور از گفت‌وگوهای بینادینی به دنبال صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز هستیم.

انتهای پیام

captcha