تأثیر استارتاپ‌های قرآنی بر خلاقیت دانشجویان/ افراد تأثیرگذار مبلّغ لباس‌های ایرانی ـ اسلامی باشند
کد خبر: 3795524
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳

تأثیر استارتاپ‌های قرآنی بر خلاقیت دانشجویان/ افراد تأثیرگذار مبلّغ لباس‌های ایرانی ـ اسلامی باشند

گروه اجتماعی ــ یک کارشناس و طراح لباس با تأکید بر اینکه برای ترویج الگوهای اسلامی باید روی اشخاص تأثیرگذار متمرکز شویم، از برگزاری استارتاپ‌های قرآنی برای ترویج ابعاد مختلف مباحث دینی و قرآنی یاد کرد و افزود: برگزاری استارتاپ‌ها از جمله استارتاپ‌های قرآنی و مذهبی به بروز خلاقیت دانشجویان در پردازش مبانی دینی و اعتقادی کمک می‌کند.

پروانه مختاری، کارشناس و طراح لباس، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: طراحی لباس منطبق بر الگوها و اسلوب‌های ایرانی ـ اسلامی از اهداف دانشجویان رشته طراحی است و دانشجویان دانشگاه هم با این روش آموزش می‌بینند تا جامعه ایرانی یک جامعه اسلامی باشد.
مختاری تصریح کرد: تلاش ما این است که از الگوهایی استفاده شود که به الگوهای ایرانی اسلامی و دوره‌های پس از اسلام تعلق دارد، چراکه ایده‌های ایرانی اسلامی در عین داشتن زیبایی و محجبه بودن نیاز اشخاص را نیز برطرف می‌کند.
وی اظهار کرد: در عصر کنونی که دشمن در حال نفوذ و براندازی پوشش اسلامی است تلاش می‌شود که لباس‌هایی با ایده‌های ایرانی اسلامی طراحی کنیم که برای همه بانوان و حتی آقایان مورد پسند باشد و استفاده از الگوهای مناسب برای بانوان بزرگسال نیست، بلکه طراحان با خلاقیت و ابتکار می‌توانند برای همه سنین از جمله کودکان تا میان‌سالان طر‌ح‌هایی را متناسب با سن و سلیقه افراد طراحی کنند.

عرضه مدل‌های جذاب از الگوی اسلامی
مختاری با اشاره به رشد استفاده از طرح‌های ایرانی اسلامی اضافه کرد: امروز طراحان با استفاده از الگوها و اسلوب‌های سنتی روی لباس‌ها همچون مانتوها سعی دارند فرهنگ استفاده از الگوهای اسلامی را افزایش دهند، حتی ما طراحان با طراحی مدل‌های زیبا می‌توانیم الگوهای اسلامی را به جهان معرفی کنیم، چراکه این الگوها آنقدر جذاب هستند که نظر هر مخاطبی را جلب کنند.

تقاضا برای مدل‌های ایرانی ـ اسلامی
وی با بیان اینکه استفاده از الگوهای اسلامی ایرانی طرفداران زیادی دارد، اضافه کرد: خوشبختانه لباس‌ها آزادتر از گذشته است و تقاضا برای مدل‌های ایرانی اسلامی بیشتر از قبل است زیرا بهره‌گیری از این اسلوب‌ها جا افتاده است.
مختاری در پاسخ به عدم نمود طرح‌های ایرانی اسلامی در جامعه گفت: انتخاب لباس کاملاً سلیقه‌ای بوده و نمی‌توان مدلی را به افراد تحمیل کرد ولی نهایت سعی خود را برای پیدا کردن جایگاه طرح‌های اسلامی می‌کنیم تا لباس‌های اسلامی در حد و انتظار عموم ظاهر شود.
وی با اشاره به اینکه استفاده از اسلوب‌های ایرانی اسلامی شروع کار است و برای رسیدن به اهداف راه طولانی را در پیش داریم، اظهار کرد: درست است که استفاده از طرح‌های اسلامی ایرانی طرفداران خاص خود را دارد اما متأسفانه خیلی جا نیفتاده است و تا رسیدن به اهداف فاصله داریم.

افراد تأثیرگذار مبّلغ لباس‌های اسلامی ـ ایرانی باشند
مختاری تصریح کرد: رسانه‌ها، مسئولان، پزشکان، افراد مشهور و برجسته همچون ورزشکاران و بازیگران می‌توانند مبلغ لباس با طرح‌های سنتی، ایرانی و اسلامی باشند. این افراد خواه یا ناخواه مورد توجه مردم و الگوی آنان قرار دارند، اگر آنان از لباس‌هایی با مدل‌های اسلامی استفاده کنند قطعا استقبال عموم از این طرح‌ها بیشتر است.

استارت‌آپ‌های قرآنی و بروز خلاقیت دانشجویان
وی با تأکید بر اینکه برای ترویج الگوهای اسلامی باید روی اشخاص تأثیرگذار متمرکز شویم، از برگزاری استارت‌آپ‌های قرآنی جهت ترویج ابعاد مختلف مباحث دینی و قرآنی یاد کرد و افزود: برگزاری استارت‌آپ‌ها از جمله استارت‌آپ‌های قرآنی و مذهبی به بروز خلاقیت دانشجویان در پردازش مبانی دینی و اعتقادی کمک می‌کند.
مختاری ادامه داد: بسیار علاقه‌مندم نمایشگاه مد و لباس اسلامی برپا کنم و حتماً این کار را انجام می‌دهم. ایده‌هایی در ذهن دارم که به موقع عملیاتی می‌شود. از شهرداری تقاضا دارم اجازه تبلیغات و نصب بنر در شهر را به من بدهد و مرا در برگزاری نمایشگاه مد و لباس اسلامی حمایت کنند.
وی در پایان با اشاره به اینکه در حوزه دوخت و طراحی چادر فعالیت جدی نکرده‌ام، تصریح کرد: چادر قداست خاصی دارد و برای طراحی در این حوزه باید آماده بود، ولی در ذهن خود طرحی برای چادر مجلسی دارم که به زودی عملیاتی می‌شود. بنده اعتقاد دارم شکیل‌ترین رنگ برای چادر مشکی است. می‌توان روی  چادر مشکی طرح‌های سنتی زیبا با گیپورهای خاص استفاده کرد و به زیبایی آن کمک کرد.
انتهای پیام

captcha