خانواده شهدا عزت شهید خود را در گفتار و رفتار حفظ کنند
کد خبر: 3795593
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷

خانواده شهدا عزت شهید خود را در گفتار و رفتار حفظ کنند

گروه فرهنگی ـ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خانواده شهدا عزت و آبرو شهید عزیز خود را در گفتار؛ رفتار و سایر مسائل حفظ کنند، مسئولین نیز با تمام توان تلاش کنند تا نیاز‌های خانواده شهدا را برطرف سازند.

خانواده شهدا عزت و آبروی شهید خود را در گفتار و رفتار حفظ کنندبه گزارش ایکنا از همدان؛ آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی؛ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، سه شنبه ۱۴ اسفند ماه در مراسم تجلیل از خانواده معزز شهدا اظهار کرد: شهدا برای دفاع از استقلال؛ آزادی؛ قرآن کریم و به پیروی از خط نورانی امام حسین(ع) وسایر شهدا از همه هستی خود گذشتند.

وی افزود: طبق آیه شریفه« إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ؛ خدا از مؤمنان جان و مالشان را به [بهاى بهشت از آنان خريده است همان كسانى كه در راه خدا مى ‏جنگند و كشته مى ‏شوند [اين] به عنوان وعده حقى در تورات و انجيل و قرآن بر عهده اوست و چه كسى از خدا به عهد خويش وفادارتر است پس به اين معامله‏ اى كه با او كرده‏ ايد شادمان باشيد و اين همان كاميابى بزرگ است»(توبه/ آیه 111) فرزندان شما مادران و پدران شهدا با خدا معامله کردند.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه داغ عزیز داغی سنگینی است، اضافه کرد: امام حسین(ع) برای دفاع از اسلام و دین خود شبیه ترین فرزند خود به پیامبر(ص) را قربانی می‌کند؛ زبان حال شما والدین شهدا نیز همین است که جان عزیزان خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم خداوند می‌کنید.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جان و مال همه هدیه‌ای از سوی خداوند است، ادامه داد: خداوند از روی لطف و احسان با انسان معامله می‌کند و جانی که خود به او بخشیده را با تضمین ورود او به بهشت از او می‌خرد.

وی با بیان اینکه انبیا؛ اوصیا و شهدا جزء بندگان صالح خداوند هستند، ابراز کرد: شهدا در قیامت در میان عباد خداوند وارد می‌شوند عباد خدا همان کسانی هستند که تا پای جان در راه دین خدا استقامت می‌کنند.

وی عنوان کرد: خداوند در سه کتاب آسمانی تورات؛ انجیل و قرآن خود وعده داده است که شهدا را اجر جزیل داده و برای آنان رستگاری عظیم خواهد بود.

‌آیت‌الله موسوی اصفهانی اضافه کرد: قرآن برای بازماندگان شهدا نیز پیامی دارد و می‌فرماید: «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِين؛ قطعا شما را به چيزى از [قبيل] ترس و گرسنگى و كاهشى در اموال و جانها و محصولات مى ‏آزماييم و مژده ده شكيبايان»(بقره/ آیه 155)

این مقام مسئول با بیان اینکه باید در برابر آزمایشات خداوند صبور بود گفت: در این میان خداوند خود از رسول اکرم(ص) میخواهد که بشارت دهد «صابرین» را، به عبارتی همانا درود‌های الهی بر صابرین است.

 وی انتظاری از خانواده شهدا و مسئولین داشت و افزود: شما پدران؛ مادران؛ خواهران و برادران شهدا باید عزت و آبرو شهید عزیز خود را در گفتار؛ رفتار و سایر مسائل حفظ کنید، مسئولین نیز تلاش کنند تا حد امکان نیاز‌های خانواده شهدا را برطرف سازند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۱۰:۵۷
0
0
شما ها نیز اینهمه ظلم در حق خانواده های معظم شهدا نکرده و موجبات ناراحتی و از کوره در رفتن آنان را فراهم نفرمایید.
captcha