مردم نهضت عملی امر به معروف و نهی از منکر مسئولان را آغاز می‌کنند
کد خبر: 3795677
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
حجت‌الاسلام قمی بیان کرد:

مردم نهضت عملی امر به معروف و نهی از منکر مسئولان را آغاز می‌کنند

گروه جامعه ــ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه انتقاد به معنای تضعیف نظام نیست، گفت: به یک نهضت عملی برای امر به معروف و نهی از منکر کردن مسئولان نیاز داریم که با همکاری ستاد امر به معروف در تدارک آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، امروز، چهارشنبه ۱۵، اسفندماه در نشست دبیران ستاد امر به معروف دستگاه‌های اجرایی کشور اظهارکرد: ترسیم خوبی‌ها و دعوت به آنها و ترسیم بدی‌ها و جلوگیری از آنها از ماهیت‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است و امام راحل(ره) در پیام خود برای تأسیس این سازمان به این موضوع تصریح کرده‌اند. از این جهت، سازمان تبلیغات بیش از همه دستگاه‌ها موظف است امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرد. 

وی با بیان اینکه لازم است سازمان تبلیغات و ستاد امر به معروف بیشترین همکاری را با یکدیگر داشته باشند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر مرتبه و درجه اهمیت مختلف دارد. منظور این نیست که از بعضی مسائل دین غافل شویم، بلکه باید اهم و مهم را رعایت کنیم. رهبر معظم انقلاب می‌فرماید که بالاترین مرتبه معروف، حفظ انقلاب و نظام و بالاترین نهی، نهی از تضعیف نظام است. 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: امر به معروف مسئولان نظام موجب تقویت نظام است و نقد به معنای تضعیف نیست. امر به معروف و نهی از منکر را موجب تقویت مواصلات اجتماعی و مراقبت عمومی می‌دانیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی تأکید کرد: امر به معروف، شفقت و رحمت محض است. باید نهضت عملی را راه بیندازیم و امر به معروف و نهی از منکر مسئولان را آغاز کنیم که با همکاری ستاد امر به معروف در حال تدارک این موضوع هستیم. مسئولان نیز باید از این موضوع استقبال کنند. گاهی پذیرش، همان تثبیت و تکریم این فریضه است. برای ایجاد تحول در امر به معروف، به خیزش عمومی و دسته‌جمعی نیاز داریم.

وی با اشاره به ضرورت نگاه ‌نهادی در حوزه امر به معروف اظهار کرد: آقای صدیقی مسئولان خوبی را در دوره جدید برای ستاد انتخاب کرده‌اند و این نشانگر آن است که انتخاب‌های شایسته و بحقی برای این جایگاه بوده‌اند. باید ایده‌پردازی برای اجتماعی‌تر شدن و فراگیری امر به معروف انجام شود که همکارانمان در ستاد این کار را آغاز کرده‌اند. البته ایده‌پردازی هم باید به شکل اجتماعی و مردمی انجام‌ شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: کار امر به معروف مردمی است، اما منافاتی با برنامه‌ریزی ندارد. به همه مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌گویم از سازمان تبلیغات استفاده کنید به ما تذکر قاطع بدهید تا بتوانیم همگی در کنار هم به فرهنگسازی و جریان‌سازی اجتماعی امر به معروف کمک کنیم.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۱۲:۲۸
0
0
نظر
captcha