احادیث پیامبر(ص) «معجزه» و از «دلایل ثبوت نبوت» هستند
کد خبر: 3795726
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

احادیث پیامبر(ص) «معجزه» و از «دلایل ثبوت نبوت» هستند

گروه معارف ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: کسانی که حجیت احادیث را انکار می‌کنند، در واقع با حدیث ممارست ندارند. اگر آنان با حدیث ممارست داشتند، متوجه می‌شدند که احادیث دلایل نبوت و معجزه هستند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، صبح امروز، 15 اسفند، در جمع طلاب و مدرسان دارالعلوم این شهرستان، گفت: حجیت حدیث و جایگاه تشریعی آن در اسلام بحثی مهم، محوری، اساسی و به‌روز ا‌ست. امروزه عده‌ای با رد حجیت حدیث بین نسل جدید و دانشگاهی تبلیغات سوء می‌کنند.
وی اظهار کرد: وقتی خداوند می‌گوید از من اطاعت کنید یعنی به قرآن عامل باشید و وقتی دستور می‌دهد که از پیامبر اکرم(ص) اطاعت و فرمان‌برداری کنید، یعنی از احادیث گهربار آن‌ حضرت(ص) اطاعت و پیروی کنید.
مدیر دارالعلوم زاهدان اهل سنت در ادامه به علت انکار حدیث پرداخت و افزود: کسانی که حجیت احادیث را انکار می‌کنند، درواقع با حدیث ممارست ندارند. اگر آنان با حدیث ممارست می‌داشتند متوجه می‌شدند که احادیث دلایل نبوت و معجزه هستند. در احادیث چنان مطالبی بیان شده که غیر از پیامبر اکرم که صاحب وحی هستند کسی دیگر نمی‌تواند نسبت به آن مطالب و مسائل آگاهی داشته باشد.
وی برای حجیت حدیث به آیه «وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ» استناد کرده و ادامه داد: الله تعالی در قرآن نماز و زکات را فرض کرده است، ولی به تعداد رکعات نماز و مقادیر زکات نپرداخته است، آن‌ حضرت(ص) طی 23 سال دوران پیامبری‌اش با اقوال و افعالش به تبیین و تشریح جزئیات دین و احکام شرعی پرداختند.
رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان در پایان به مسئولیت مهم عصر حاضر حوزه‌ها و مدارس دینی اشاره کرد و افزود: نباید مدارس دینی وقتشان را برای پاسخ و رد دلایل گروه‌هایی همچون معتزله و خوارج و کسانی که در گذشته بود‌ه‌اند صرف کنند، بلکه باید روی خروجی که به تازگی از اسلام وجود دارد و اعتزالی که از سنت در میان مسلمانان می‌شود، تمرکز کنند. اهل مدارس باید تفکرات جدید را شناسایی کنند و به مسائلی که باعث شک و شبهه و تخریب اذهان مسلمانان می‌شود پاسخ دهند.

انتهای پیام

captcha