‌۲۵۰۰ طلبه در مازندران مشغول به تحصیل هستند/ اعلام مهلت پذیرش حوزه علمیه
کد خبر: 3795765
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

‌۲۵۰۰ طلبه در مازندران مشغول به تحصیل هستند/ اعلام مهلت پذیرش حوزه علمیه

گروه معارف ــ رئیس حوزه علمیه مازندران از اشتغال به تحصیل ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه در سال ۹۷-۹۸ در سطح حوزه‌های علمیه استان خبر داد.

اشتغال به تحصیل 2500 طلاب در مازندران/ اعلام مهلت پذیرش حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ابوترابی، رئیس حوزه علمیه مازندران، امروز، 15 اسفندماه در نشست خبری که در ساری برگزار شد، گفت: در فرهنگی قرآنی موضوع رسانه بسیار مهم است و خداوند در آیات قرآن به آن پرداخته است و اهمیت آن را متذکر شده است.
وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی حوزه علمیه در حد خوابگاه بود اما از سال 1358 حوزه علمیه نظام‌مند و ساماندهی شد و دهه 70 رشته‌های تخصصی در حوره علمیه شکل گرفت.
رئیس حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 200 رشته و گرایش تخصصی در حوزه علمیه وجود دارد، تصریح کرد: علاقه‌مندان به این رشته‌ها می توانند تا 27 اسفندماه 97 و از 17 تا 22 فروردین‌ماه 98 نام‌نویسی کنند.
وی افزود: خوشبختانه امروز فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه همچون دانشگاهیان جذب کار شده و مشکلی از بابت مدرکشان ندارند.
ابوترابی با اشاره به اینکه جامعه ایران اسلامی یک جامعه دینی است، اظهار کرد: در سطح استان مازندران در بخش برادران 35 مدرسه علمیه وجود دارد که شش مدرسه آن فقط در ایام تابستان فعال هستند.
وی افزود: در حال حاضر در سال تحصیلی 97-98 تعداد طلاب برادر در حوزه‌های علمیه در استان مازندران 2 هزار و 500 نفر است.
ابوترابی گفت: در حال حاضر افزایش رشته‌های تخصصی حقوق، مشاوره اسلامی، تفسیر و تبلیغ برای سال تحصیلی 98-99 در سطح حوزه‌های علمیه استان پیشنهاد داده شده است.
وی درباره مکان‌یابی احداث حوزه علمیه، افزود: برخی از حوزه‌های علمیه دارای زمین وقفی بوده و امکان تغییر مکان ندارند و از سویی باید به این نکته توجه داشته که در اسلام مسجد، حوزه علمیه و بازار کنار هم دیده شدند. 
در ادامه حجت‌الاسلام محمد‌جواد قائمی، معاون آموزشی حوزه علمیه مازندران، گفت: نهایت سنی برای تحصیلات رسمی 32 سال است و حوزه دارای چهار مقطع؛ سطح یک، دو، سه و چهار ‌بوده و اکنون در مدارسی همچون کوتنا، فیضیه بابل، مصطفی‌خان ساری، آیت‌الله کوهستانی آمل و ... تا سطح چهار طلبه دارد.
وی با اشاره به اینکه دوره تحصیلی حوزه علمیه به دو صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت است، افزود: در دوره سفیران هدایت فقط علاقه‌مندان دارای مدرک دیپلم به بالا می‌توانند وارد این دوره شوند.
وی با بیان اینکه زمان آزمون روز جمعه، 30 فروردین‌ماه 98 است، افزود: ثبت نام داوطلبان از 24 بهمن‌ماه آغاز و تا 27 اسفندماه ادامه دارد و نام‌نویسی مرحله دوم نیز از 17 فروردین 98 شروع و تا 22 فروردین‌ماه 98 ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام
captcha