راه‌اندازی انجمن تخصصی مد و لباس در کشور
کد خبر: 3795872
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸

راه‌اندازی انجمن تخصصی مد و لباس در کشور

گروه اجتماعی ــ مدیر امور استان‌ها کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی انجمن تخصصی مد و لباس در استان‌های کشور در سال آینده خبر داد.

راه‌اندازی انجمن تخصصی مد و لباس در استان‌ها

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از شبستان، مجتبی حیدری در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مد و لباس که امروز چهارشنبه ۱۵ اسفند در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره در استان قزوین به‌خوبی برگزار شد به‌طوری‌که بیش از ۳۰۰ اثر در این جشنواره راه‌یافته است.
مدیر امور استان‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما در کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد به دنبال این هستیم هنرمندان و طراحان کشورمان بتوانند از ظرفیت بالقوه این کارگروه استفاده کنند و درصدد هستیم در سال ۹۸ انجمن تخصصی مد و لباس استان‌ها را راه‌اندازی کنیم.
وی عنوان کرد: انجمن‌های تخصصی مد و لباس در استان‌ها در حقیقت بازوان اجرایی ما در استان‌ها هستند که در سال ۹۸ به دنبال تأسیس و راه‌اندازی این انجمن‌ها هستیم.
حیدری اعلام کرد: ما در سال ۹۷ هشتمین جشنواره مد و لباس را برگزار کردیم که این جشنواره هم‌زمان در ۲۰ استان کشور در حال برگزاری است که برخی در سال ۹۷ و برخی در فروردین و اردیبهشت سال ۹۸ این برنامه را برگزار می‌کنند و آثار خوبی را در جشنواره‌ها شاهد بودیم که نشان می‌دهد از ظرفیت خوب و بالقوه لباس استان‌ها باید استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: لباس استان‌ها گنجینه فاخری است که خیلی به آن ارج نهاده نشده است و ما تلاش کردیم در کارگروه از لباس اقوام نهایت بهره‌برداری را کنیم و همه باید بکوشیم این لباس‌های فاخر و ارزشی را در جامعه اسلامی خود به نمایش درآوریم.
مدیر امور استان‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: ایران اسلامی سراسر از هنرمندی‌ها، ارزش‌ها و طراحان به نام کشوری است و باید به استفاده از تولیدات خود و طراحی‌های فاخر خود توجه کرده و نام ایران اسلامی را در جای‌جای جهان اسلام نشان دهیم.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین هنرمندان فعال در این حوزه در استان ارتباط خود را با کارگروه ساماندهی مد و لباس قطع نکنند و این کارگروه خانه اصلی طراحان است و ما از طراحی‌های شما استقبال می‌کنیم.
حیدری یادآور شد: همه باید با کمک هم بتوانیم این مسیر دشوار را پشت سر گذاریم و این‌گونه می‌توانیم از مفاخر و ارزش‌های مد و لباس نهایت بهره‌برداری را کرده و در این راستا قدم‌های بزرگی را برداریم.
انتهای پیام

captcha