کاهش ۵۰ درصدی تخریب و تصرف منابع طبیعی در لرستان
کد خبر: 3795873
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

کاهش ۵۰ درصدی تخریب و تصرف منابع طبیعی در لرستان

گروه اجتماعی ــ رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر برخورد قاطع با تخریب‌کنندگان و تصرف‌کنندگان منابع طبیعی، گفت: با ورود دستگاه‌های امنیتی و قضایی خوشبختانه توانسته‌ایم میزان تصرف و تخریب منابع طبیعی را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم.

کاهش ۵۰ درصدی تخریب و تصرف منابع طبیعیبه گزارش ایکنا از لرستان، جعفر بدری، رئیس‌کل دادگستری لرستان، امروز، 15 اسفندماه در همایش روز درخت‌کاری با بیان این‌که با مداخله دستگاه قضایی استان توانسته‌ایم دست‌انداری به منابع طبیعی را متوقف کنیم، اظهار کرد: سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ پرونده انواع جرایم مربوط به طبیعت داشته‌ایم که این میزان در سال‌ جاری به ۲۷۰ پرونده کاهش یافته است.
وی با ذکر این مطلب که بیشترین تخریب‌ها و تصرفات مربوط به منابع طبیعی در منطقه چگنی گزارش شده است، اضافه کرد: با همکاری تمامی مسئولان آمار جرائم مربوط به تخریب و دست‌اندازی به منابع طبیعی کاهش یافته است.
بدری با بیان این‌که میزان زمین‌خواری در لرستان به مانند دیگر استان‌ها خیلی پایین‌تر است، یادآور شد: یکی‌از برنامه‌های ثابت ما برای حفظ مراتع و جنگل‌ها، تثبیت مالکیت دولت است.
رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر این‌که منابع طبیعی و محیط زیست با خطرات فراوانی مواجه است، اضافه کرد: اگر پشتیبانی و فرهنگ‌سازی‌ها نباشد این خطرات روز به روز گسترش خواهند یافت.
وی با بیان این‌که برخی از کشورهای اروپایی برای دریاچه ارومیه ابراز نگرانی کرده‌اند این مسئله را نشان دهنده اهمیت منابع طبیعی دانست و گفت: ما هم نمی‌توانیم نسبت به اتفاقاتی که در دورترین نقاط جهان رخ می‌دهند بی‌تفاوت باشیم چراکه این مسائل با سرنوشت بشر مرتبط هستند.
بدری با بیان این‌که همگان بایستی برای حفظ و ذخیره ثروت‌های ملی تلاش کنند، ادامه داد: متاسفانه نزدیک به یک میلیون و نیم هکتار از مساحت درختان بلوط در معرض خطر قرار دارند.
رئیس کل دادگستری لرستان با اعلام این‌که نزدیک به یازده استان کشور محیط رشد جنگل‌های بلوط است، بیان نمود: علی‌رغم مطالعات فراوان اما تا به حال تدابیری در راستای مبارزه بانواع آفت‌ها و بیماری‌های جنگل‌های بلوط اندیشیده نشده است.
وی با بیان این‌که دخالت‌های انسانی را برای حفظ مراتع کاهش دهیم، گفت: اما آفت‌ها عامل مؤثری در تخریب جنگل‌ها هستند که متاسفانه در دو استان ایلام و لرستان مساحت زیادی از جنگل‌های بلوط را با خطر مواجه کرده است.
بدری فرهنگ‌سازی را مهم‌ترین عامل برای حفظ منابع طبیعی، عنوان کرد: تمامی ارگان‌ها و ادارات باید به رواج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کمک کنند، به‌گونه‌ای که مردم احساس نکنند وجود مراتع و جنگل‌ها تنها برای منفعت شخصی‌ست.
رئیس‌کل دادگستری لرستان تصریح کرد: با ترویج فرهنگ درخت و درخت‌کاری، خوش‌بین هستیم که روند تخریب طبیعت را مهار خواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha