افتتاح رسمی دارالقرآن مرکزی شهرداری منطقه 2 تهران/ مرکز دوم سال آینده راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3795939
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱
با حضور حق‌شناس انجام شد؛

افتتاح رسمی دارالقرآن مرکزی شهرداری منطقه 2 تهران/ مرکز دوم سال آینده راه‌اندازی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم افتتاحیه دارالقرآن مرکزی شهرداری منطقه 2 تهران امروز، 15 اسفندماه با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه دو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم افتتاحیه دارالقرآن مرکزی شهرداری منطقه 2 شهر تهران امروز، 15 اسفندماه با حضور محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای اسلامی شهر تهران و برخی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و اساتید و قاریان بین‌المللی و ممتاز کشورمان چون خادم القرآن رحیم خاکی، سیدحسین موسوی بلده , مدیر اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران, داوود جعفری و سایر قرآنیان و خیرین، با تلاوت آیاتی از قرآن توسط حسین شالچی، حائز رتبه دوم مسابقات قرآن بحرین، آغاز شد.
سپس سرود جمهوری اسلامی پخش شد و در ادامه رسول كشت‌پور، شهردار منطقه 2 شهر تهران، ضمن خیر مقدم به حاضران، گفت: براساس تأکید شهردار برای اختصاص مکان‌هایی در مناطق برای موضوع قرآن و آموزش علوم قرآنی و مفاهیم قرآن، چندین مکان پیش‌بینی شد که پس از مشورت‌های انجام شده، مقرر شد در این مکان به فعالیت‌های قرآنی پرداخته شود.

افتتاح رسمی دارالقرآن مرکزی شهرداری منطقه 2 شهر تهران/ مرکز دوم سال آینده راه‌اندازی می‌شود
وی با اشاره به اینکه مکان فوق پس از سه ماه تجهیز و آماده بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: اما مهم بهره‌برداری از محتوای قرآن در این مکان است. همچنین در اینجا نوید افتتاح مرکز دوم علوم قرآنی را به مردم این منطقه در سال 98 می‌دهیم.
کشت‌پور اضافه کرد: باورمندانه برای اجرای چنین طرح‌های قرآنی پیشگام هستیم. همچنین مسئولیت این دارالقران برعهده جناب داوود جعفری، یکی از قاریان ممتاز قرار داده شده است.
وی افزود: امید است از چنین مجموعه‌های قرآنی، شاهد افرادی باشیم که سبک زندگی ایرانی- اسلامی را در زندگیشان جاری کنند و افراد متخلق به اخلاق قرآنی خروجی آن باشند و هدف یادگیری در این مجموعه‌ها منجر به تغییر رفتار مخاطبان شود.
شهردار منطقه دو شهر تهران ادامه داد: همچنین در این مرکز قرآنی از تکنیک‌های جدید و نوین آموزشی استفاده شود تا از این طریق مخاطب‌شناسی انجام و زمینه کشش و جذبه آنها به حضور در کلاس‌ها فراهم شود و در نهایت منجر به توسعه آموزه‌های قرآنی شود.
کشت‌پور با تأکید بر اینکه قطعاً فعالیت‌های این مرکز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: سیاست اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهردار بر این است که فعالیت‌های شعارگونه انجام ندهیم، بلکه در عمل نشان دهیم.

افتتاح رسمی دارالقرآن مرکزی شهرداری منطقه 2 شهر تهران/ مرکز دوم سال آینده راه‌اندازی می‌شود
در ادامه میثم طاهر‌آبادی از اعضای شورای عالی قرآن شهرداری به ارائه گزارش از فعالیت‌های دارالقرآن‌های مرکزی شهرداری پرداخت و گفت: شهرداری دارای 10 دارالقرآن در مناطق 5، 6، 7، 8، 10، 11، 14، 16، 17، 19 شهر تهران است و امروز دارالقرآن در منطقه دو شهر تهران افتتاح می‌شود.
وی افزود: دارالقرآن منطقه دو شهر تهران برای دومین بار است که افتتاح می‌شود و امیدواریم دوباره شاهد توقف فعالیت آن نباشیم و فعال باقی بماند، هرچند خداوند فرموده‌ است خود نگهدار قرآن است «نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ».
طاهرآبادی بیان کرد: در کنار این دارالقرآن‌ها، خانه‌های قرآن و عترت در سطح محلات فعال هستند که به آموزش عمومی می‌پردازند و محور فعالیت‌های دارالقرآن مرکزی شهرداری آموزش تخصصی در حوزه قرائت، حفظ و مفاهیم و تفسیر قرآن و تربیت کادر و نیروهای متخصص در سطح محلات شهر تهران، شناسایی نیازمندی‌های قرآنی مناطق و در نظر گرفتن برنامه‌های متنوع براساس آن ظرفیت‌ها است.
وی ادامه داد: برای فعالیت‌های قرآنی شهرداری ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است که پیگیر این موضوع شده‌ایم و مراحل تصویب و تأیید نهایی آن در شواری اسلامی شهر تهران در حال انجام است، چرا که توانایی و ظرفیت این موضوع در شهرداری تهران است.

افتتاح رسمی دارالقرآن مرکزی شهرداری منطقه 2 شهر تهران/ مرکز دوم سال آینده راه‌اندازی می‌شود
یادآور می‌شود، این ساختمان به صورت رسمی پس از تلاوت آیاتی از کلام وحی توسط سیدحسین موسو‌ی‌بلده، قاری کشورمان و از سوی محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افتتاح شد.
یادآور می‌شود، دارالقرآن مرکزی شهرداری منطقه 2 در خیابان ستارخان، نرسیده به بازاچه سنتی ستارخانه، خیابان نیرو قرار دارد.

همخوانی گروه تواشیح با دو قطعه یکی در مدح رسول اکرم(ص) و دیگری درباره حضرت زهرا(س) و اهدای لوح به داود جعفری به عنوان مسئول دارالقرآن از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببیند.
انتهای پیام

captcha