فروریزی منابع طبیعت چالش عظیم آینده است
کد خبر: 3795941
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
آیت‌الله اعرافی؛

فروریزی منابع طبیعت چالش عظیم آینده است

گروه معارف ــ مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به فروریزی منابع طبیعی و نابودی جنگل‌ها در آینده، بیان کرد: حوزه در جهت رفع مسائل فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست با همت مراجع و حوزویان اعلام آمادگی می‌کند.

فروریزی منابع طبیعی و نابودی جنگل‌ها از مشکلات عظیم اینده است/اعلام امادگی حوزه برای رفع مشکلات محیط زیستبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله اعرافی امروز 15 اسفندماه در مراسم روز ملی درختکاری و آیین افتتاح و بهره‌برداری از 22 پروژه فضای سبز شهرداری قم که در تالار همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، بیان کرد: داشتن نگاه راهبردی کلان، آینده‌نگری و برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت از ضرورت‌های مهم دنیای امروز است که شهرداری قم به آن اقدام کرده‌است.
وی افزود: رویکرد اجتماعی، به مشارکت طلبیدن مردم و هم‌چنین نگاه فرهنگی، علمی، اخلاقی و معنوی به شهر از دیگر رویکردهای مثبت شهرداری قم در دوره جدید بوده‌است.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که هرجا جهادی و انقلابی عمل کردیم و گفتیم ما می‌توانیم موفق شدیم، یادآورشد: شهر قم، جایگاهی است که اخلاق، معنویت و ارزش‌های دینی تجلی می‌یابد و هم‌چنین نگاه جهادی و انقلابی از مهم‌ترین ارکان فعالیت‌های شهرداری است و لذا هرجا که روح جهادی و انقلابی از دفاع مقدس تا سازندگی به میان آمد موفق بودیم.
وی گفت: همه این اقداماتی که یک نهاد و دستگاه انجام می‌دهد، بار سنگینی بر دوش کارکنان آن نهاد است و اگر پیشرفتی در کار شهرداری رویت شده به دلیل زحمات کارگران این نهاد است.

آیت‌الله اعرافی اظهار کرد: دنیای امروز در سطح جهانی، منطقه و کشور، با چند چالش مهم مواجه است که یکی از مشکلات عظیم آینده فروریزی منابع طبیعی و نابودی جنگل‌ها است که جنگل‌های ایران در یک صدسال گذشته به یک سوم رسیده‌است.
مدیر حوزه‌های علمیه یادآورشد: نیاز بشر امروز به جنگل بیش از گذشته است ولی متاسفانه توجه کافی به این ظرفیت‌ها نمی‌شود لذا تخریب محیط زیست یک چالش بسیار مهم است که باید نسبت به آن حساس باشیم.
وی افزود: امام صادق(ع) ذیل یک آیه قرآن در خصوص بحث مومنون، آن قوم مومن را کشاورزان معرفی کردند که فضای سبز جامعه را گسترش می‌دهند هم‌چنین در این رابطه به فرموده پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «هیچ‌کاری نزد خدا پاک‌تر و حلال‌تر از این کار نیست» که پس از امر به کشاورزی و درختکاری و توسعه فضای سبز فرمودند، توجه کنیم.
آیت‌الله اعرافی بیان کرد: ارزش همه عالم به درخشش حیات و آگاهی عالم است که از گیاه شروع می‌شود، درخت و گیاه نیز در خدمت عالی‌ترین خلقت خداوند، یعنی انسان است و لذا توسعه محیط زیست، یک فریضه مهم به شمار می‌رود.
مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر این‌که حوزه در جهت رفع مسائل فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست با همت مراجع و حوزویان اعلام آمادگی می‌کند، یادآورشد: قم در همه عرصه‌ها باید الگو باشد ولی در حوزه محیط زیست هنوز مشکلات بسیاری داریم و لذا شهرداری قم باید با همکاری همه فعالان استان گام‌های آینده را استوارتر بردارند هم‌چنین دستگاه‌های دولتی استان نیز باید در این عرصه همیاری و همکاری میان دستگاهی داشته باشند.

انتهای پیام

captcha