دشمن ایمان فرزندان را نشانه گرفته‌است/ حفظ جزء 30 توسط دو میلیون دانش‌آموز
کد خبر: 3796086
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
وزیر آموزش و پرورش:

دشمن ایمان فرزندان را نشانه گرفته‌است/ حفظ جزء 30 توسط دو میلیون دانش‌آموز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سیدمحمد بطحایی با اشاره به این‌که بیش از دو میلیون و 200 هزار دانش‌آموز در سراسر کشور مشغول حفظ و فراگیری جزء 30 قرآن هستند، گفت: هرکس در مسیر حفظ قرآن کریم قدم می‌گذارد حفاظتی در وی ایجاد می‌شود که او را در بربر حجمه‌های ناجوان‌مردانه دشمن که ایمان فرزندان ما را هدف گرفته، مصون می‌دارد.

دشمن ایمان فرزندان را نشانه گرفته‌است/ بیش از دو میلیون دانش‌آموز سراسرکشور حافظ جزء 30 قرآن هستندبه گزارش ایکنا از قم، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش امروز 16 اسفندماه در ایین اختتامیه مسابقات قرآن، عترت و نماز با اشاره به این‌که مهم‌ترین وظیفه آموزش وپرورش تربیت است، تصریح کرد: تربیت در ساده‌ترین معنا این است که هر فرد در مسیر تربیت گام بر می‌دارد متصف به اخلاق الهی و ویژگی‌های آن شود.

وی افزود: فردی که در مسیر تربیت حرکت می‌کند ویژگی‌های مهمی از جمله تخلق به اخلاق الهی دارد و وقتی به این مهم دست یافتیم می‌توانیم بگوییم که در مسیر تربیت موفقیت به‌دست آوردیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد: کار ما در آموزش و پرورش و همه دستگاه‌هایی که به نوعی مستقیم و غیرمستقیم در حوزه تربیت انسان‌ها مسئول هستند، فراهم کردن امکانات لازم برای تربیت است ومدرسه برای این است که در آن کودکان ما شرایط لازم را برای طی کردن مسیر تربیت داشته باشند.

وی  با اشاره به این‌که مدرسه برای جوانان و کودکان شرایط لازم تربیت را فراهم می‌کند، بیان کرد: مدرسه به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مسیر تربیت را بیابند زیرا فلسفه خلقت انسان تربیت است، انسان خلق شد تا در مسیر تربیت قرار گرفته و شایسته کسب ویژگی‌های الهی گردد واین امتیازی است که خداوند برای هیچ موجود دیگری قائل نشده‌است.

بطحایی در ارتباط با شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن و عترت گفت: دانش آموزانی که توفیق شرکت در مسابقات قرآن، عترت و نماز را یافتند یکی از مهم‌ترین ابزارهای تربیت را کسب کرده‌اند چرا که قرآن کلام الهی، مهم‌ترین و ارزشمندترین هدیه خداوند تبارک و تعالی به اشرف مخلوقات را دریافت کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که برگزاری مسابقات قرآنی تلاشی برای نشان دادن زلالیت، شفافیت و نورانی قرآن کریم به مردم است، تأکید کرد: شما در سال‌های آینده که سال‌های اوج شکوفایی شماست می‌توانید از بهترین روش یعنی قرآن به نحو احسن استفاده کنید زیرا مستکبران در در دنیای امروز، قرآن این آب گوارا و زلال را به نحوی به انسان‌ها و جوامع مختلف نشان می‌دهند که گویی آبی کدر و ظلمانی است و چنان جوامع بشری را از این هدیه الهی می‌ترسانند که به سمت آن نروند.

وی افزود: خداوند تبارک و تعالی، با این هدیه ارزشمند به انسان او را از خطرات و تباهی‌ها مصون نگه داشته ولی غرب تلاش می‌کند تا این هدیه بسیار ارزشمند را در ظاهری بر ضد دین به نمایش بگذارد.

بطحایی یادآوری کرد: وزارت آموزش و پرورش وظیفه خود می‌داند که این مسیر تربیت را به عنوان یک تسهیل کننده، با شرایط و ابزار آن فراهم نماید.

وزیر آموزش پرورش در ارتباط با دانش آموزان برتر قرآنی گفت: دانش‌آموزان قرآنی موفق هستند که یکی از بهترین وسایل تربیت را همراه خود دارند و از آن استفاده می‌کنند و امیدوارم که از نورانیت قرآن بهره کافی ببرند تا با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر مسیر تربیت را پیمایند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش با اتکا به مربیان و مدیران دلسوز که با وجود کم و کاستی‌ها فعالیت می‌کنند تا جریانی مبارک را رقم بزنند و مسابقات قرآنی و مراسم‌های باشکوه برای دانش‌آموزان خود برگزار کند، به خود افتخار می‌کند.

بطحایی با اشاره به این‌که در این مسیر سختی و خطرات زیادی برای مسئولین وجود داشته، بیان کرد: دانش آموزان می‌توانند با بهره‌مندی و بهره‌گیری از نورانیت قرآن، عترت و نماز یک حصنی در اطراف خود ایجاد کنند تا در این دنیای پر تلاطم سختی‌ها و فشارها که ایمان افراد را نشانه رفته از خطرات احتمالی مصون بمانند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که بیش از دو میلیون و 200 هزار دانش‌آموز در سراسر کشور مشغول حفظ و فراگیری جزء سی قرآن هستند، گفت: دلیل ورود آن‌ها به این عرصه این است که هرکس در مسیر حفظ قرآن کریم و فراگیری فرهنگ عترت و اهل‌بیت(ع) قدم گذاشت، حفاظتی در وی ایجاد می‌شود که او را در بربر حجمه‌های ناجوان‌مردانه دشمن که ایمان فرزندان ما را هدف گرفته، مصون می‌دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی افراد با ظاهر روشنفکرانه چنین مسابقاتی را سطحی و شکلی خطاب می‌کنند می‌گویند که اگر می‌‌خواهید ایمان این نوجوانان را تقویت کنید باید به عمق ایمان آن‌ها بپردازید، برخلاف این تصور آموزش و پرورش معتقد است که از این سطح می‌توان به عمق رسید و هردوی این‌ها مهم و حائز اهمیت است و لذا این مسابقات باید با شور و اشتیاق برگزارشود، هم‌چنین برنامه‌هایی که ناظر به تعمیق ایمان آن‌هاست، باید اجرا شود.

انتهای پیام 

captcha