ثبت‌نام 72 هزار دانش‌آموز قمی در سامانه حفظ 30 جزء قرآن کریم
کد خبر: 3796103
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹

ثبت‌نام 72 هزار دانش‌آموز قمی در سامانه حفظ 30 جزء قرآن کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر کل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: افتخار استان قم این است که در رشته حفظ قرآن کریم، 22هزار دانش‌آموز از استان قم در مسابقات کشوری شرکت و به برکت تربیت صحیح خانواده‌ها، امروز 72هزار نفر دانش‌آموز قمی در سامانه حفظ جزء 30 قرآن ثبت نام کرده‌اند.

شرکت 72 هزار دانش‌آموز قمی در سامانه حفظ 30 جزء قران کریمبه گزارش ایکنا از قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم  16 اسفند در آیین اختتامیه مسابقات قرآن، عترت ونماز دانش‌آموزان استان قم که عصر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزارشد، اظهار کرد: افتخار استان قم این است که در رشته حفظ قران کریم، 22هزار دانش آموز از استان قم شرکت کردند و به برکت تربیت صحیح خانواده‌ها، امروز 72هزار نفر دانش‌آموز قمی در سامانه حفظ جزء 30قرآن شرکت کردند.

وی افزود: امروز تربیت به معنی هدایت فراگیران به سوی ارزش‌ها است، به گونه‌ای که دانش‌آموز ارزش‌ها را درک کند سپس دوست بدارد و بعد از آن بپذیرد و به‌کار بگیرد.

ناصر حمزه‌ای معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در این مراسم، گفت: ارزش و اعتبار هرچیزی بعد از شناخت حقیقت آن مشخص می‌شود؛ حقیقت انسان استعدادی نهفته در درون اوست که باید در کودکی و نوجوانی شناخته شود و  خداوند نیز در قرآن انسان را به کشف وپرورش استعدادهایش تشویق می‌کند.

وی افزود: در مسابقات قرآن، عترت و نماز که در 14 رشته برگزارشد، از مجموع 138هزار نفری که شرکت کردند،12 هزار نفر در مرحله ناحیه برگزیده شده و از این تعداد500نفر در مرحله استانی انتخاب شده‌اند که در نهایت 76نفر به عنوان نمایندگان استان در مرحله کشوری این مسابقات شرکت خواهندکرد؛ در این مراحل کشف و رشد استعدادهای دانش‌آموزان  و معرفی آن‌ها از ماموریت‌های آموزش و پرورش است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: هر فردی که توانست در میان این جمعیت میلیونی حائز رتبه شود پشتیبانی محکم و مشاوری امین در کنار خود داشته‌است و پدر و مادر بهترین افراد برای حمایت و پشتیبانی از فرزندانشان در مسیر پیشرفت هستند.

لازم به ذکر است که این مراسم با حضورسید محمد بطحایی وزیرآموزش و پرورش، بهرام سرمست استاندرقم، نمایندگانی از دفتر مراجع عظام آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله جوادی آملی، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین کشوری و استانی و با حضور 1200نفری دانش آموزان برگزیده قرآنی و خانواده‌هایشان برگزارشد.

در پایان این مراسم از دانش آموز فاطمه نایبی به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی دانش آموزان جهان اسلام  واز جلال خدامحمدی به عنوان مدیر شایسته بخش قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش قم، تقدیر کردند.

انتهای پیام

captcha