لزوم تلاوت قرآن با دیدگاه سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 3796155
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

لزوم تلاوت قرآن با دیدگاه سبک زندگی اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان فرصت مغتنمی برای مأنوس شدن با کلام وحی است که مؤمنان باید فرصت تلاوت قرآن با دیدگاه سبک زندگی اسلامی، نماز با خلوص نیت، روزه‌داری و اصلاح درون را از دست ندهند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد، امروز ۱۷ اسفندماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، با استناد به آیه ۸ سوره مبارکه فاطر، اظهار کرد: برای همه ما پیش می‌آید که عمل اشتباه را با علم به اشتباه بودن آن ادامه بدهیم و این امر در همه عرصه‌ها از جمله در اعمال فردی، اجتماعی، سیاسی، حکومتی مصداق می‌یابد.
وی تأکید کرد: مصداق عینی این موضوع در بحث برجام مشهود است که گفتگو با بیگانگان علی‌رغم نتیجه نداشتن مراحل قبلی، همچنان ادامه دارد و هنوز هم این توافق نازیبا و امتیازات نازیبا پابرجاست و رایزنی‌ها برای ورود به فازهای بعدی هم کمابیش مطرح است.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به ادامه این آیه، تصریح کرد: در ادامه این آیه خداوند متعال به پیامبر(،ص) دلداری می‌دهد که خودت را آزار نده چراکه خدا بر اعمال اینان آگاه و ناظر است و بازخواستشان خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر لزوم قرائت قرآن با دیدگاه سبک زندگی اسلامی، گفت: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان فرصت مغتنمی برای مأنوس شدن با کلام وحی است که مؤمنان باید فرصت تلاوت قرآن با دیدگاه سبک زندگی اسلامی، نماز با خلوص نیت، روزه‌داری و اصلاح درون را از دست ندهند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به مصادف شدن ایام اعتکاف با آغاز سال نو، بیان کرد: همین امر که انسان از جشن و شادی ایام نخست سال دل بکند و لباس اعتکاف بر تن کند، اهمیت و خاص بودن این اعتکاف را دو چندان می‌کند که باید از این فرصت برای رسیدن به اوج کمال بهره جست.
وی با اشاره به ولادت حضرت امام محمد باقر(ع) و امام هادی(ع) و پیوند این مناسبت‌ها به بیانیه مهم رهبری، گفت: این بیانیه باید بارها و بارها مورد مطالعه و واکاوی قرار گیرد و به مبانی آن توجه شود که مهم‌ترین مضمون این بیانیه همانا ظرفیت عظیم جوانان است.
حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: با توجه به جمعیت ۳۶ میلیونی جوانان ۱۵ تا ۴۰ سال و جمعیت ۱۴ میلیونی جوانان تحصیلکرده، می‌توان به وجود ظرفیت عظیم جوانان در کشور پی برد که اگر به آنها میدان داده شود زمینه رشد و تعالی کشور را فراهم می‌کنند.
وی با اشاره به مضمون دیگر بیانیه رهبری مبنی بر جامعه‌سازی و با استناد به حدیثی از امام محمدباقر(ع)، تآکید کرد: در حدیثی از ایشان در خصوص ویژگی‌های جامعه علوی به مواردی مانند محبت میان اعضای جامعه، نبود فساد و اختلاف در جامعه، پیوند و همبستگی همگان در مسیر مودت اهل بیت(ع) و پرهیز از غضب، در حق یکدیگر اشاره و تأکید شده است.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: جامعه خوب، پرنشاط، روشن و شاد در کلام امام هادی(ع) جامعه‌ای است که بندگی خداوند در آن موج می‌زند که بندگی خدا بندگی خلق خدا را به دنبال دارد و بنده خدا هیچگاه ابایی از دشمن ندارد، همچنان که این مسئله در چهل سال عمر انقلاب به عینه مشاهده شده است.
وی با اشاره به ۲۲ اسفندماه، سالروز تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت شهدا، بیان کرد: جامعه‌سازی مدنظر رهبری در تبیینی دیگر، به معنی پر رنگ شدن فرهنگ توحیدی شهدا در کنار برگزاری مجالس یادبود است.
نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه فرهنگ شهدا از جمله در وصیت‌نامه‌های این بزرگواران مشهود است، خاطرنشان کرد: بزرگداشت شهدا در کنار ادامه دادن راه آنان یعنی طاغوت‌زدایی، استکبارستیزی و عزت‌مندی جامعه اسلامی و در این راستا وظیفه متولیان بنیاد شهید و امور ایثارگران بسیار مهم است.
انتهای پیام

captcha