بی‌تفاوتی، جامعه را برای غربی‌شدن آماده می‌کند/ بیشتر مردم جهان مستضعف فکری هستند
کد خبر: 3796222
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

بی‌تفاوتی، جامعه را برای غربی‌شدن آماده می‌کند/ بیشتر مردم جهان مستضعف فکری هستند

گروه معارف ــ یک پژوهشگر مهدویت با بيان اينكه انسان مهدوی کسی است که نسبت به جامعه دغدغه دارد و فعال است، گفت: انتظار، عمل است، بی‌عملی نیست. جامعه باید نسبت به مسائل جوانان دغدغه داشته باشد؛ این بی‌تفاوتی جامعه را برای غربی شدن آماده می‌کند.

بی‌تفاوتی، جامعه را برای غربی‌شدن آماده می‌کند/ بیشتر مردم جهان مستضعف فکری هستند

به گزارش ایکنا از خوزستان، هفتمین جلسه از دوره آموزش معارف مهدویت روز گذشته، 17 اسفندماه با حضور علی‌اکبر رائفی‌پور، محقق مهدویت در تالار شهر اهواز با موضوع «غرب و مهدویت» برگزار شد.

رائفی‌پور در آغاز این جلسه گفت: مبحث غرب و مهدویت در مقابله با جامعه‌ای که غرب‌گراست و همچنین در برای دشمن‌شناسی مفید است. امروز اصل جنگ در دنیا بر سر ظهور است و به راه انداختن فرقه‌های مختلف بهانه است. در این فتنه‌ها حتماً مشخص خواهد شد که موضع ما کدام است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی ما صحبت از غرب می‌کنیم گاهی غرب جغرافیای را مدنظر داریم که منظور اروپاست و گاهی از غرب فرهنگی سخن می‌گوییم که در این نگاه کره‌ جنوبی را هم باید غربی دانست چون تابع آمریکاست و به لحاظ فرهنگی غربی محسوب می‌شود. مسیحیت امروز در این کشور شدیداً فعال است، آن هم از نوع خطرناک‌ترین گرایش آن يعنی اوانجلیست است. این مسیحیت ابتدا اروپا، سپس آمریکا را دربر گرفت و امروز به دنبال حضور بیشتر در آسیاست. آنها در این برنامه ایران را بزرگ‌ترین سد مذهبی و فرهنگی خود می‌دانند.

رائفی‌پور اظهار کرد: حضرت عیسی(ع) آخرین پیامبر یهود است. حضرت عیسی آمده بود تا انحرافاتی را که یهودیان در دین ایجاد کرده بودند، اصلاح کند. پس مسیحیت همان یهودیت بدون تحریف است. بعدها پولس یکی از مبلغان دين حضرت عیسی(ع) انحرافات زیادی را در مسیحیت به وجود آورد و مسیحیت امروز، مسیحیت پولسی است که در ترکیبی از یهودیت و انحرافاتی است که از قدیم در اروپا وجود داشت. پیروان حقیقی حضرت عیسی(ع) نصرانی‌ها هستند که با ظهور اسلام به این دین درآمدند.

وی با اشاره به تحریفات به وجود آمده در مسیحیت گفت: آنها سه قوه خدادادی در بشر را با خاک یکسان کردند. آنها قوه شهوت را سرکوب کردند و این تفریط امروز آنها را به جایی رساند که به همجنس گرایی رسیدند. قوه غضب را نیز به رسمت نشناختند، این تفکر معروف است که اگر کسی به گوشت سیلی زد، سمت دیگر صورتت را هم در مقابلش بگیر؛ این تفکر خوراک ظالمان بود. آنها قوه ادراک را از نیز حالت تعادل خارج کردند. وقتی گالیله از کروی بودن زمین حرف زد، گفتند اشتباه می‌کنی. این تفریط اروپا را آماده یک جهش کرد و به سمت افراط برد.

افراط و تفريط در غرب 
رائفی‌پور بیان کرد: سرکوب کردن شهوت باعث شد آنها امروز همه چیز را جنسی ببینند و انواع روابط را به رسمیت بشناسند. در بحث غضب کار به جنگ جهانی اول و دوم رسید به طوری که پنجاه میلیون نفر آدم را در جنگ جهانی دوم کشتند. غربی که می‌گفت اگر کسی یک سیلی به تو زد گوش دیگرت را به سمت او بگیر، به سمت خشونت رفت. در حوزه ادراک تفریط آنها کار را به جایی رساند که امروز می‌گویند ما تنها از عقل و خرد و خود استفاده می‌کنیم و نیازی به وحی نداریم.

این پژوهشگر مهدویت گفت: در اسلام پاسخ به این سه قوه در حالت متعادل آن قرار دارد. اسلام، انسان را به ازدواج دعوت می‌کند و در حوزه غضب انسان را به شجاعت تشویق می‌کند. در اسلام چشم در مقابل چشم، دندان در مقابل دندان، قصاص می‌شود. در اسلام افراد دانا و افراد نادان با یکدیگر مساوی نیستند و این حالت وسط را در اسلام می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: پس ایرادات مسیحیت امروز، ایرادات دین نیست، ایرادات مسیحیت تحریف شده است. همان‌طور که ایرادات داعش هم ایراد دین نیست. آنها از مسلمانان بیشتر آدم کشتند. به احکام ظاهری آنها نگاه نکنید. داعش به لحاظ فکری کاملاً غربی است. سربریدن و خشونت آنها، سلفی‌گری و حمایت محضشان و اموری مثل جهان نکاح و ... نشان دهنده تفکر غربی آنهاست.

تبليغ، مهارت و علم می‌خواهد
رائفی‌پور با بیان اینکه داعش و مسیحیت اوانجلیست در یک نقطه اشتراک نظر دارند و آن این است که امام مهدی(ع) را دجال می‌دانند، افزود: ما نشریات آنها را رصد می‌کنیم. غربی که امروز به سمت افراط رفته، از این افراط در شهوت و خشونت خسته شده است و به لحاظ اساسی مقدمات برای ظهور در حال آمده شدن است. الآن وقت ماست. وقت آن است که تبلیغ کنیم. اما این کار مهارت و علم می‌خواهد. چرا ما متوجه نیستیم که تأثیر اجتماعی داریم؟ همه ما به اندازه خودمان مسئولیت داریم. انسان مهدوی کسی است که نسبت به جامعه دغدغه دارد و فعال است. درست است که باید زیاد دعا کنیم؛ اما افضل اعمال انتظار است و انتظار عمل است، بی‌عملی نیست.

مشکل جوانان امروز 
وی با تصریح به اینکه امروز مسائل جنسی مشکل جوانان امروز ماست، گفت: ما مسیحیت نیستیم که این نیاز را سرکوب کنیم. ما باید به اندازه خودمان زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنیم. برخی افراد فکر می‌کنند هنر کرده‌اند که بیست بار به مکه رفته‌اند. اینها باید بتوانند جلو فساد را بگیرند. جامعه باید دغدغه داشته باشد. این بی‌تفاوتی جامعه را برای غربی شدن آماده می‌کند. اگر می‌خواهید جامعه غربی شود جلوی ازدواج جوانان را بگیرید.

وی با اشاره به شکل‌گیری مسیحیت پروتستان توسط مارتین لوتر گفت: این مسیحیت جدید برخلاف بقیه گرایش‌ها در مقابل اسرائیل دست به سینه بود و یهودی‌ها را مقدس می‌دانست. این فرقه آرام آرام قدرت گرفت و کم کم از میان آنها گروهی به وجود آمدند که می‌گفتند باید مقدمات ظهور مسیح را فراهم کنیم و در مرحله اول باید به دنبال ارض موعود باشیم. اینها در ابتدا آمریکا را آن ارض موعود می‌دانستند و از اینجا به بعد اندیشه‌ای صورت گرفت که موتور محرک جریان‌های بعدی در دنیا شد. با وجود منابع بکر موجود در آمریکا، استعمار نوینی در آنجا شکل گرفت. اینها که از جنگ جهانی دوم دور مانده بودند بعد از آن رهبری دنیا را بر عهده می‌گیرند. پروتستان‌ها کم کم قوی شدند و امروز مسیحیت کاتولیک هم در برابر یهود در حال عقب‌نشینی است و این قدرت یهود صهیونیسم را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اینها امروز سرزمین موعود را فلسطین می‌دانند و به دنبال آن هستند که معبد سلیمان را در آنجا بسازند و مسجدالاقصی را تخریب کنند. نقشی که وهابی‌ها در این میان بازی می‌کنند این است که توجه‌ها را از قدس منحرف کنند. اینها امروز به دنبال دجال و یاران او هستند و یک عقیده آنها درباره نشانه‌های ظهور این است که ما باید آن نشانه‌ها را بسازیم. از این رو، داعش را اینها ساختند. از بین بردن داعش در سوریه و عراق پروژه چهل ساله آنها را از بین برد و آنها از این موضوع بسیار عصبانی هستند.

بیشتر مردم جهان مستضعف فکری هستند
وی با اشاره به جایگاه استان خوزستان تأکید کرد: در خوزستان می‌طلبد آگاه باشیم. شما مرز فرهنگی، عقیدتی و نژادی با عراق دارید. باید از این زبان مشترک بتوانید استفاده کنید و این آگاهی‌ها را به آنها برسانید. اینها می‌گویند وقت ظهور است و ما باید کاری  کنیم جامعه مسیحی به منجی ایمان نیاورد و فیلم‌هایی که امروز ساخته می‌شود در همین راستاست. این فیلم‌ها دارد ذهن‌ها را می‌سازد. امروز شبکه‌های اجتماعی ابزار ماست. غربی‌ها خوب بلدند از این ابزار استفاده کنند. ما مطالب زیادی داریم اما نمی‌توانیم آنها را انتقال دهیم. در درجه اول باید اطلاعات دینی ما درست شود و بعد روش انتقال آن را یاد بگیریم. امروز جنگ، جنگ رسانه است. بیشتر مردم جهان از دنیا و از گناه خسته هستند. مستضعف فکری هستند، بیدارشان کنید. مقصر ما هستیم. کسی نیست به آنها برسد.

انتهای پیام

 

captcha