مساجد؛ بهترین مکان برای ساماندهی و تربیت اصحاب فرهنگ و هنر کشور ‌
کد خبر: 3796240
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

مساجد؛ بهترین مکان برای ساماندهی و تربیت اصحاب فرهنگ و هنر کشور ‌

گروه اجتماعی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اصحاب فرهنگ و هنر کشور باید در کانون‌های مساجد تربیت شود و مساجد بهترین محل برای ساماندهی و سازماندهی اصحاب فرهنگ و هنر در کشور است.

اصحاب فرهنگ و هنر کشور را در «کانون‌های مساجد» تربیت کنیمبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید‌ناصر اسحاقی، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، روز گذشته، ۱۷ اسفند‌ماه‌ در مراسم تجلیل مراسم تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اردبیل همزمان با سالروز تأسیس کانون‌های مساجد در سالن بیضای اردبیلی کتابخانه شهید مطهری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون‌های مساجد را برای پیاده کردن آرمان‌ها، استراتژی‌ها و معیار‌های شاخص فرهنگی و هنری در کشور به رسمیت بشناسد.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل‌ تصریح کرد: اصحاب فرهنگ و هنر کشور در کانون‌های مساجد تربیت می‌شود و مساجد محل تربیت و پرورش استعداد‌ها برای نشان دادن تراز اسلامی جمهوری اسلامی است.
اسحاقی خاطر‌نشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد یکی از اولویت‌ها باید باشد و مساجد بهترین محل برای ساماندهی و سازماندهی اصحاب فرهنگ و هنر است.
وی بیان کرد: همچنان که بنیانگذاری جمهوری اسلامی معمار کبیر انقلاب امام راحل فرمونده اند مساجد سنگر است و باید سنگر جبهه جنگ نرم در مساجد مستقر باشد که فعالان کانون‌های مساجد افسران این جنگ در خط مقدم هستند.
اسحاقی با اشاره به اینکه باید به فعالیت کانون‌ها نگاه ریشه دار و درازمدت و عمیق شود، افزود: اینکه بگویم در ۲۰ یا ۳۰ مساجد کانون داریم این حرف درستی نیست هر جا مسجد هست باید کانون باشد و هرجا کانون هست پس مسجد را در کار‌های فرهنگی پشتیبانی می‌کند.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تأکید کرد: فعالیت‌های اجرایی خواهران و برادران در مساجد به نوعی پیاده کننده برنامه‌های فرهنگی تراز اسلامی است.
اسحاقی‌ ادامه داد: یارگیری و سربازگیری هنرمندان متعهد نیز باید از مساجد آغاز شود تا شاهد تحول اساسی و بنیانی در مسئله و معضلات فرهنگی جامعه باشیم.
انتهای پیام

captcha