نخستین جشنواره «حکمت و نیایش» برگزار می‌شود
کد خبر: 3796271
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

نخستین جشنواره «حکمت و نیایش» برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در قالب جشنواره‌های آیات در استان تهران برگزار می‌شود، علاقه‌مندان همدانی نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از همدان، نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در قالب جشنواره‌های آیات در استان تهران برگزار می‌شود.

جشنواره ملی حکمت و نیایش با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف معرفی آثار برتر پژوهشی، علمی و ادبی در حوزه عترت برگزار می‌شود.

جشنواره در بخش‌های پژوهشی‌، هنری و آواها و خوانش‌ها برگزار می‌شود، علاقه‌مندان همدانی نیز می‌توانند در بخش پژوهشی با ارسال پایان نامه، رساله، کتاب، ترجمه و تصحیح نهج‌البلاغه و صحیفه‌سجادیه، شعر و داستان را به دبیرخانه ارسال کنند.

در بخش هنری، دبیرخانه جشنواره آثار خوشنویسی و پوستر، فیلم‌های داستانی، نماهنگ کوتاه و بلند را دریافت می‌کند در بخش آوایی نیز خطبه‌خوانی نهج‌البلاغه و نیایش‌خوانی صحیفه‌ سجادیه اجرا می‌شود.

مهلت ارسال آثار پایان فروردین‌ماه سال 98 اعلام شده است و علاقه مندان می‌توانند به منظور شرکت در جشنواره حکمت و نیایش به سایت دبیرخانه آن به نشانی www.hekmatoniayesh.com مراجعه کنند، آثار باید مربوط به بازه زمانی ١٠ سال گذشته باشد، آثار مربوط به امسال نیز در بخش ویژه تقدیر می‌شوند.

تقویت مبانی دینی و بنیان‌های اخلاقی با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، حمایت از پژوهشگران، استادان، هنرمندان و فعالان حوزه معارف و مفاهیم عترت طاهره(ع)، جریان‌سازی و رونق بخشی به این نوع آثار پژوهشی ازجمله اهداف این جشنواره است.

انتهای پیام

captcha