لبیک بچه‌های مسجدی به بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 3796313
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

لبیک بچه‌های مسجدی به بیانیه گام دوم انقلاب

گروه اجتماعی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد البرز گفت: بچه‌های مسجد همگام با بیانیه گام دوم انقلاب با حضور در فضای سایبری اولین لبیک را به مقام معظم رهبری گفتند.

لبیک بچه‌های مسجدی به بیانیه گام دوم انقلاب

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با تبریک فرارسیدن روز ملی تأسیس کانون‌های مساجد، گفت: جایگاه کانون‌های فرهنگی ـ هنری پیوند خورده با مساجد است که بچه‌های مسجد در این مکان الهی بسیاری از ظرفیت‌های معرفتی خود را پرورش می‌دهند.
وی با ذکر حدیثی از امام محمدباقر(ع) بیان کرد: این امام بزرگوار می‌فرمایند که کودکان را با خود به مساجد ببرید اما آن‌ها در صف آخر کنار هم نباشند، بلکه در میان صفوف باشند. امام همچنین گفته‌اند که کودکان را در صفوف کنار یکدیگر قرار ندهید؛ بلکه بزرگ‌تر در میان آن‌ها باشند که متناسب این روایت ظرفیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در جذب کودکان و پرورش آنان بسیار مهم است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز در ادامه با اشاره به برنامه‌های کانون مساجد البرز، تصریح کرد: از جمله برنامه‌های مؤثر، برنامه‌ریزی و ایجاد یک رویه هماهنگ در جهت احیای مساجد با همت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مسجد با ثبت اسامی بچه‌های مسجد در سامانه‌ای با همین عنوان است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت ثبت اساسنامه فعالیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد: این اساسنامه با هدف هم‌ا‌فزایی و مشارکت در پیشبرد بهتر برنامه‌های اجرایی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مصوب شد.
شکری بیان کرد: ثبت‌نام نیروهای فعال کانونی از سن هفت سال تا هفتاد سال در سامانه سجا با هدف تأمین و تجهیز بهتر نیازهای کانون و ایجاد برنامه‌ریزی متداوم فرهنگی و هنری نیز در همین راستا محقق شد.
شکری در ادامه با اشاره به صدور بیانیه ارزشمند مقام معظم رهبری در رابطه با گام دوم نقلاب، توضیح داد: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان اولین نهاد و تشکل سازمان یافته در همان ساعت اول در قالب چند هزار نفر در کمپینی مرتبط، به فرمایشات رهبر انقلاب لبیک گفتند.
مسئول ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز تصریح کرد: فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با عنوان بچه‌های مسجد همگام با گام دوم انقلاب در فضای سایبری حضور پیدا کردند و اولین لبیک را گفتند.
این مسئول همچنین از برپایی طرح شنبه‌های با کتاب در مساجد استان البرز خبر داد و گفت: یکی دیگر از شاخص‌های فرهنگی هنری مساجد بحث کتابخانه‌های عمومی مساجد است که این مهم با توجه به ظرفیت‌های بالای نیروی انسانی و تقاضای خانواده‌ها نسبت به حضور فرزندان در محیط کتابخانه مساجد اولویت ویژه‌ای دارد.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: معرفی کتاب‌های معتبر دینی، مذهبی، تاریخی، آئینی از جمله برنامه‌های اجرایی در قالب طرح اجرایی شنبه‌های با کتاب است که در این خصوص کتابخانه‌های عمومی مساجد اهتمام ویژه‌ای دارند.
انتهای پیام

captcha