نشست تخصصی شناخت مقام امام باقر(ع) در اوگاندا
کد خبر: 3796319
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
با حضور نماینده ایران برگزار شد؛

نشست تخصصی شناخت مقام امام باقر(ع) در اوگاندا

گروه بین‌الملل ـ نشست تخصصی «شناخت مقام و منزلت علمی و اجتماعی امام محمد باقر(ع)» ویژه انجمن تحقیق و مطالعات اسلامی کامپالا در اوگاندا برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت امام محمد باقر(ع)، از محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان به منظور شرکت در این نشست و معرفی ابعاد شخصیت پنجمین امام شیعیان، مسلمانان و آزادگان جهان به اعضای اصلی انجمن تحقیق و مطالعات اسلامی دعوت به عمل آمد.

قزلسفلی در سخنان خود در خصوص شخصیت علمی امام باقر(ع) با بيان اينكه پيشرفت‌های علمی جهان امروز مرهون پنجمين و ششمين امام‌ مسلمانان جهان است، گفت: امام محمد باقر(ع) را به دلیل اینکه دريای دانش را شكافت و اسرار علوم را آشكار كرد، باقرالعلوم نامیده‌اند.

وی گفت: امام محمد باقر(ع) به پیامبر اسلام بسیار شباهت داشت. لذا آن امام «محمد» نامیده شد. آن حضرت داراى سیرت و صورت زیبا و اهل بخشش و دستگیرى از نیازمندان بود.

رایزن فرهنگی کشورمان به ابعاد شخصیتی امام باقر(ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت همیشه ادب و آداب و سنن دینى را به طور کامل رعایت و با اعمال و رفتار خود سنت‌هاى جدش رسول خدا (ص) را عملا میان مردم زنده می‌کرد و مکارم اخلاقى را به مردم آموزش می‌داد.

وی خطاب به اعضای انجمن تحقیق و مطالعات اسلامی گفت: بايد فعالیت‌های تحقیقی، فرهنگی و دینی به گونه‌ای برنامه‌ريزی شود که در نهایت به افزایش شناخت، معرفت، غیرت دینی و ملی و بیداری جوانان برای توسعه انسانی اوگاندا منجر شود.

قزلسفلی تأکید کرد: ضروری‌ترین نیازهای امروز مسلمانان وحدت، دوری از افراط و تفریط، درک دقیق و صحیح اسلام، افزایش شناخت، بصیرت، دشمن شناسی و داشتن دید درست نسبت به تحولات و بحران‌های تحمیلی است.

انتهای پیام

captcha