اجرای طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه ‌چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3796329
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

اجرای طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه ‌چهارمحال و بختیاری

گروه معارف ــ مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه استان، گفت: نقش تربیتی اساتید در اجرای این طرح غیرقابل انکار است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال وبختیاری حجت‌الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، روز گذشته، 17 اسفندماه در نشست مدیران و کادر مدراس علمیه برادران استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اجرای طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه استان، خاطرنشان کرد: به یقین نقش تربیتی اساتید مدارس علمیه در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح اساسی و کاربردی است.
وی با تأکید بر اینکه باید انس با قرآن هر چه بیشتر در بین طلاب نهادینه و فراگیر شود و در این بین همه مسئولیم، گفت: باید نکات تربیتی و اخلاقی قرآن برای طلاب بیش از پیش در سطح مدارس بیان شود که این مهم با برنامه‌ریزی محقق می‌شود.
‌احمدی با تأکید بر اینکه باید طلاب حفظ قرآن کریم را در دستور روزانه خود قرار دهند، اظهار کرد: همه دوران طلبگی با قرآن و مفاهیم کاربردی این کتاب نورانی گره خورده است.
وی توجه و تمرکز بر اقامه نماز شب در مدارس علمیه را ضروری دانست و گفت: به یقین اقامه نماز شب از سوی طلاب و توجه به این امر معنوی نقش مهمی در تهذیب نفس و امور اخلاقی تربیتی آن‌ها دارد.
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، انس طلاب با نهج‌البلاغه را یکی دیگر از نیاز‌های امروز آن‌ها بیان کرد و ادامه داد: باید برنامه‌ریزی شود که بخشی از ساعات طلاب در مدارس علمیه درباره مطالعه و تفهیم مطالب نهج‌البلاغه اختصاص یابد چرا‌که این امر قطعاً در بخش تربیتی طلاب نقش بسزایی دارد.
این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه باید همه برنامه‌ریزی‌های مدارس علمیه در راستای افزایش روحیه انقلابی در بین طلاب باشد، خاطرنشان کرد: باید دانش سیاسی طلاب ارتقا یابد که این نیازمند برگزاری دوره‌های مختلف در طول سال است.
وی توجه مدارس علمیه به مسئله ورزش طلاب را ضروری دانست و گفت: قطعاً توجه به امور ورزشی طلاب نقش مهمی در سلامت جسم و روح آن‌ها خواهد داشت و سبب ایجاد نشاط در بین طلاب می‌شود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
‌احمدی با تأکید بر اینکه باید طلابی تربیت کنیم که پاسخگوی نیاز روز جامعه باشند، اظهار کرد: اساتید نقش ویژه‌ای در تربیت طلبه دارند؛ بنابراین باید از ظرفیت اساتیدی که رویکرد تربیتی و تهذیبی دارند بیش از پیش جهت خدمت به طلاب استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه باید شورای تهذیب در مدارس علمیه استان راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: راه اندازی مجمع اساتید در حوزه‌های استان نقش مهمی در پیشبرد امور اخلاقی و تهذیبی طلاب خواهد داشت.
انتهای پیام
captcha