آغاز دهمین دوره طرح آموزشی ـ تربیتی «اُسوه» در قم + اسامی اساتید
کد خبر: 3796341
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

آغاز دهمین دوره طرح آموزشی ـ تربیتی «اُسوه» در قم + اسامی اساتید

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دهمین دوره طرح آموزشی ـ تربیتی «اُسوه» با حضور ۷۰ قاری و حافظ نوجوان از سوی دبیرخانه این طرح در قم برگزار می‌شود.

آغاز دهمین دوره طرح آموزشی-تربیتی اُسوهبه گزارش ایکنا؛ دهمین دوره طرح اسوه با حضور ۷۰ قاری و حافظ عضو از سوی دبیرخانه طرح آموزشی - تربیتی اُسوه، آغاز شد.

از پنجشنبه، ۱۶ اسفندماه، قاریان و حافظان عضو با مشایعت والدین به محل برگزاری دوره دهم در زائرسرای امامزاده سیدجمال‌الدین شهر قم مراجعه و پذیرش شدند. سپس آئین افتتاحیه مصادف با شب ولادت حضرت امام محمد باقر(علیه السلام) برگزار شد.

در این مراسم، محمدتقی میرزاجانی، مدیر طرح اُسوه، ضمن خیر مقدم به شرکت‌کنندگان و اساتید این دوره، گفت: برخی از دوره‌های طرح اُسوه که تاکنون برگزار شده، ازجمله دوره‌های برگزار شده در عتبات عالیات، مشهد مقدس و مناطق عملیاتی جنوب کشور از ویژگی خاصی برخوردار بوده است. دوره دهم هم قطعاً ویژه خواهد بود؛ چراکه برای بار دوم توفیق پیدا کردیم تا در جوار بارگاه نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و شهر ری که میزبان صدها بزرگ و عالم دینی بوده و هست، حضور پیدا کنیم.

در ادامه این مراسم، برنامه‌های مولودی خوانی و سرود اجرا شد و حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شهبازی، مطالبی در معرفی شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها بیان کرد.

همچنین روز گذشته، جمعه، ۱۷ اسفندماه، اولین تشرف قاریان و حافظان عضو به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها حاصل و پس از آن محفل اُنس با قرآن در شبستان امام خمینی(ره) این آستان منور برگزار شد.

روز دوم دهمین دوره طرح اُسوه، با تشکیل کلاس­‌های آموزشی آغاز شد. براساس برنامه روزانه دوره دهم، در نوبت قبل از ظهر، محمود کریمی و کمال احمدی، مدرسان درس درک معنای آیات گروه‌های شمس و نجم، علی صالحی‌متین، مدرس درس حفظ قرآن گروه قدر و سعید حاجیان، مدرس درس تجوید و فصاحت گروه مشکات به مرور درس‌های گذشته، رفع اشکالات و تدریس در موضوعات مربوطه پرداختند.

پس از آن، نماز جماعت ظهر و عصر در آستان مقدس سید جمال‌­الدین(ع)، جنب محل برگزاری دوره دهم طرح اُسوه اقامه شد. سپس، در نوبت عصر، تمامی اعضاء به­‌همراه مربیان گروه خود، از منزل حضرت امام خمینی(ره) بازدید کرده و پس از آن به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مشرف شدند.

یکی از برنامه‌­های نوبت عصر، برگزاری محفل اُنس با قرآن با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها بود که این محفل مورد استقبال با شکوه زائرین حرم مطهر قرار گرفت.

در این محفل اُنس با قرآن، طاها محمدرضایی از استان تهران، مهدی مردانمرد از استان اصفهان و مهدی عبدلی از استان البرز به تلاوت آیاتی از قرآن به‌­ صورت تحقیق پرداخته و محمدیوسف درویشی از استان قزوین نیز ضمن پاسخ به سوالات حاضران در مجلس به ارائه محفوظات و تلاوت مبادرت کرد که این تلاوت‌ها با تشویق بسیاری مواجه شد.

دهمین دوره طرح آموزشی - تربیتی قاریان و حافظان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم (اُسوه) از ۱۶ تا ۲۴ اسفندماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

فهرست اسامی استادان 

گروه شمس(قاریان):

حسن مختاری(مدرس درس صوت و لحن)

سیدمحمد کرمانی(مدرس درس تجوید و قرائات)

محمود کریمی(مدرس درس درک معنای آیات)

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید رمضانی(مدرس درس حفظ قرآن کریم)

حسن زرنوشه فراهانی(مدرس درس تاریخ و علوم قرآن)

سیدعلیرضا موسوی‌نصر(مدرس درس قواعد و مکالمه زبان عربی)

حجت الاسلام والمسلمین مهدی کریمی(مدرس درس‌های اندیشه اسلامی و احکام دین)

گروه نجم(قاریان):

نصرت‌الله حسینی(مدرس درس صوت و لحن)

جواد حیدری(مدرس درس تجوید و فصاحت)

کمال احمدی(مدرس درس درک معنای آیات)

محمدرضا زاهدی(مدرس درس حفظ قرآن کریم)

محمدامین مهدوی(مدرس درس قواعد و مکالمه زبان عربی)

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شهبازی(مدرس درس‌های اندیشه اسلامی و احکام دین)

گروه قدر(قاریان):

علی‌اکبر کاظمی(مدرس درس صوت و لحن)

وحید مهاجرپاریزی(مدرس درس تجوید و فصاحت)

محمود کریمی(مدرس درس درک معنای آیات)

علی صالحی‌متین(مدرس درس حفظ قرآن کریم)

حجت الاسلام والمسلمین مهدی شاکری(مدرس درس‌های اندیشه اسلامی و احکام دین)

گروه مشکات(حافظان):

سعید حاجیان(مدرس درس‌های صوت و لحن، تجوید و فصاحت، درک معنای آیات و حفظ قرآن)

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید صادقی(مدرس درس‌های اندیشه اسلامی و احکام دین)

برنامه‌های گروه‌های شمس، نجم، قدر و مشکات نیز منتشر شده است.

محمدرضا رجبی

انتهای پیام

captcha